در جنگ اقتصادی  با دولت مدارا می کنیم / شعارهای ما در خصوص مسکن و معاش مردم باقی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، برخی از منتقدان به این اشاره کرده اند که مجلس قصد ندارد در مقابله با مدیریت اقتصادی دولت، از اعتراض کلامی فراتر رود. آنها می گویند اگر مجلس نمی خواهد نظارتی بر کار دولت داشته باشد، از نقد مجلس دست بردارد. زیرا این گونه اعتراضاتی را مجلسیان می توانند در فضای مجازی دنبال کنند. این به دلیل همگنی مواضع و سطح اعتراض مجلس و مردم است. منتقدانی که می گویند مجلس باید این سخنان را پیگیری کند. همانطور که در سخنرانی های انتخاباتی انقلابی پیش رفتند، باید عملکرد آنها نیز همین باشد. در واقع آنها می گویند مجلس به جای تکرار بیان مردم، آن گفته ها را پیگیری کند. کاری که اکنون انجام نمی شود و کم تر کسی تاثیر مجلس را بر بازار و تورم مشاهده کرده است. اما ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و دشت مغان، و عضو کمیسیون اجتماعی در این باره نظر دیگری دارد. او در این رابطه با رکنا گفت و گو کرد.

1398112914104932319717634

اسماعیلی گفت: مجلس ابزارهای مانند استیضاح و نظارت و پرسش را در اختیار دارد. از این ابزار هم استفاده کرده است. مرتب وزرا مورد بازخواست قرار میگیرند و حتی استیضاح وزرا در دستور کار است. مثلا روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی وزیر آموزش و پرورش را مورد بازخواست قرار خواهد داد. هفته بعد نمایندگان از وزیر کار سوال می پرسند. مجلس می تواند پرسش کند، تغییر و تفحص کند. این تمام اختیارات مجلس است. در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی پرسش در رابطه با شستا و صندوق های بازنشستگی در دستور پیگیری می شود. منظورم این است که کارها روتین انجام می شود.

در جنگ اقتصادی باید با دولت مدارا کنیم

وی افزود: اما کار مجلس ریل گذاری است. اقدامات مجلس نیاز به زمان دارد. کسی نمی تواند از مجلس انتظار داشته باشد اقدامی انجام دهد و در همان هفته نتیجه ی آن را مردم ببینند. ما تا الان سعی کردیم که ضمن تعامل با دولت مشکلات را حل کنیم. به هر حال، وضعیت یک جنگ تمام قد اقتصادی است. ما بنا نداریم چالشی بین دولت و مجلس ایجاد شود. سعی می کنیم فضا را مدیریت کنیم تا مردم بیش از این آسیب نبینند. این لازمه فضای جنگ اقتصادی است که آمریکا راه انداخته است.

تمام قول های مجلسیان سرجایش است

نماینده مردم دشت مغان، در پاسخ به این پرسش که « مگر زمانی که نمایندگان مراحل انتخابات را طی می کردند، ترامپ نبود؟ یا تحریم ها نبودند؟ پس آن شعارها منتفی تلقی می شوند که نمایندگان بیان می کردند؟» گفت: این طور نیست. تمام آن قول ها بر سر جایش است. مالیات برخانه، تخصیص 30 هزار میلیارد تومان برای دهک ها ضعیف و بحث های ارتقای معاش روستاییان در همین مجلس انجام شده است.


مجلس نباید سال آخر دولت بی ملاحظه باشد

وی افزود: من با شعارهایی که دوستان دادند کاری ندارم، هر شعاری که داده باشند، امروز مجلس باید ریل گذاری کند. مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مجلس در سال آخر دولت و چالش هایی که دولت خواهد داشت، کاری کند که جامعه بتواند از مشکلات عبور کند. شعارهای ما در خصوص مسکن و معاش مردم باقی است. جواب این سوال که چرا زودتر انجام نمی شود، این است که مجلس بروکراسی خودش را دارد. اقدامات آن زمانبر است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟