روحانی: خدا ما را در پاییز و زمستانی یاری کند / طرح تحول سلامت همچنان در اولویت دولت است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در آیین افتتاحیه همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی تاکید کرد: در این شرایط خاص که در حال مقابله و جنگ با ویروس کرونا هستیم. به مردم ایران عرض می کنم که علیرغم فشارهای اقتصادی، خدمات بهداشتی درست انجام می شود. در حالی بیش از 10هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کنیم که قبل از سال 92 هر ساله 1000 یا 1400 تخت همیشه افتتاح می شده است.

وی افزود: نیازمان به تخت های بیمارستانی امروز بیش از سال های قبل احساس می شود. 8 طرح مهم بیمارستانی و درمانی را افتتاح کنیم یعنی در یک روز با 1400 تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه و تجهیزات بیمارستانی قابل بهره برداری خواهد شد. این حائز اهمیت است و نشان می دهد که دولت همچنان مسئله "طرح تحول سلامت" را به عنوان اولویت مهم مد نظر دارد و تا آخرین روزهای دولت دوازدهم نیز این مسئله مهم خواهد ماند.

روحانی تاکید کرد: تلاش و پیگیری دولت، بخش خصوصی و مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان بوده و اگر بازسازی و نوسازی تخت های بیمارستانی را در کنار ایجاد تخت ها بچنیم در این 8 سال به اندازه کل تاریخ درمانی کشور تا سال92 خدمات انجام شده است که موجب شادمانی ماست.

رئیس جمهوری کشور با اشاره به این که همه ما می دانیم که تجهیزات، تخت و بیمارستان فرع است، افزود: آنچه که مهم است در بخش درمان بخش نیروی انسانی است. پزشکان، پرستاران، پیراپزشکی و نیروی انسانی که خوب درس می خواند و در روز سختی ها فداکاری می کند و خود را آماده سالم بودن مردم می کنند. درود می فرستیم به همه پرستاران، کادر درمان و پزشکان و طلب علو درجات برای همه شهیدانی که در این دوران 7ماهه جان خود را فدای سلامت ملت عزیزمان کردند. ما می دانیم امروز شاهد یک تحول بزرگ در بخش درمان و بهداشت هستیم در کنار سخت افزارها (بیمارستان، تخت و تجهیزات) مهم فناوری ها، دانش و علم است که مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و... می سازند. امروز در زمینه مبارزه با کرونا، شبانه روز یک بخش برای درمان بیماران و در بخش دیگر در زمینه تحقیقات داروی شفابخش فعالیت می کنند، تا دارو و واکسن کرونا را در اختیار پزشکان قرار دهند. انشالله به نقاط مورد نظرمان می رسیم. از بخش خصوصی هم تشکر می کنم که در کنار بخش دولتی است و کار ارزشمند و مهمی انجام داده است.

حسن روحانی با بیان این که از هلال احمر تشکر می کنم، گفت: 1400 خانه هلال برای امداد، نجات، حوادث غیرمترقبه و... افتتاح شد. همه باید آماده باشند اگر این خانه ها آموزش های ابتدایی و کمک های اولیه را به جوانان و دانش آموزان و عامه مردم ارائه کنند در روزهای سخت قبل از این که امدادگر رسمی برسد، همه مردم امدادگر هستند. اردوگاه های تابستانی هلال احمر نیز (به خاطر کرونا امسال در دسترس نیست) در سال هایی که امکان پذیر است باید جوانان به آنچه که لازم است در زمینه امداد و نجات بیاموزند مجهز شوند. این اردوگاه ها می تواند نشاط جوانان را هم در پی داشته باشد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: درست است که در بهداشت و درمان و سلامت مردم پزشک، دارو و امکانات تشخیصی مهم است اما فرهنگ مردم اولین مسئله است. مردم باید در فرهنگ زندگی خود بهداشت را بیاموزند و به آن عمل کنند. باید مهارت های لازم را پیدا کنند. آنچه که ما را از بیماری دور می کند این فرهنگ است.

حسن روحانی با اشاره به این که فرهنگ سلامت بسیار ساده است، گفت: این که غذا به اندازه لازم و به موقع خورده شود، به موقع بخوابند، بهداشت را مراعات کنند و... همه باعث دوری از بیماری می شود. باید حفظ بدن، روح و معنویت (نشاط ما، اخلاق ما و...) تلاش کرد چرا که نشاط قدرت جسمی را افزایش می دهد. در دوران سختی که پیش رو داریم در فصل پاییز و زمستان خداوند ما را یاری کند و بیماری کرونا و آنفلوآنزا پشت سر بگذاریم و مدافعان سلامت را همراهی کنیم. ما از کشورهای پیشرفته دنیا عقب نبودیم و ایثار کادر درمان کمتر نبوده و بلکه بیشتر بوده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟