واکسن کرونا چینی فاقد هرگونه عوارض

چین / به گزارش رکنا، «ژو سونگ» مشاور حقوقی شرکت ملی داروسازی چین روز شنبه افزود که انتظار می رود دو واکسن توسعه سافته توسط این شرکت به زودی و در ماه دسامبر (آذر ۱۳۹۹) وارد بازار شوند.

هزینه دو دز واکسن حدود ۱۴۶ دلار است

وی با اشاره به اینکه آزمایش ها نشان می دهند این دو واکسن می توانند از مردم در برابر ویروس کرونا محافظت کنند هزینه دو دز از این واکسن ها را کمتر از ۱۰۰۰ یوان (حدود ۱۴۶ دلار آمریکا) اعلام کرد.

این دو واکسن هنوز در مرحله سوم آزمایش بالینی برای ایمنی و کارآیی در چندین کشور از جمله امارات متحده عربی، بحرین، پرو، مراکش، آرژانتین و اردن هستند.

برنامه اضطراری واکسیناسیون ضد کرونا در چین اوائل مرداد آغاز شد که اجازه می دهد گروه های «پرخطر» مانند کارگران پزشکی، دیپلمات ها و افرادی که در کشورهای خارجی کار می کنند و هنوز با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند واکسینه شوند.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که هفته گذشته از دو واکسن ضد ویروس کرونا ساخت سینوواک چین در نمایشگاه بین المللی خدمات تجارت ۲۰۲۰ چین رونمایی شد.

در حال حاضر هفت واکسن ضد ویروس کرونا در سراسر جهان در حال مراحل آزمایش نهایی است که چهار مورد آنها از کشور چین هستند با این حال تا کنون هیچ واکسنی به طور رسمی تاییدیه استفاده عمومی را نگرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟