نشانه‌های عصبی کرونا چیست؟

به گزارش رکنا ، عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با اعلام اینکه از نشانه‌های عصبی کرونا می‌توان به سرگیجه، سردرد و اختلال در دو حس بویایی و چشایی اشاره کرد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ویروس‌ها از دو طریق ایجاد پاسخ ایمنی غیرطبیعی که به بیماری آنسفالیت خود ایمنی و دیگری عفونت مستقیم مغز که آن را آنسفالیت ویروسی می‌نامند بر مغز و سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته؛ ۳۶ درصد از بیمار مبتلا به کرونا دارای نشانه‌هایی از تأثیر کووید-۱۹ بر سیستم عصبی از جمله تضعیف و محو شدن قدرت بویایی و چشایی، درد‌های عصبی تا تشنج و سکته مغزی را داشته‌اند.

عبدالله نژاد اضافه کرد: اگر دچار این علائم عصبی شدید، باید احتمال دچار شدن به ویروس کرونا را در نظر داشته باشید: اگر سردرگمی و گیجی دارید، سکته مغزی یا علائم شبه سکته مغزی دارید، با روان‌آشفتگی مواجه هستید، سردرد تپشی دارید، تشنج دارید، سرگیجه دارید، حس بویایی یا چشایی خود را از دست داده‌اید، وضعیت روانی شما تغییر کرده است ممکن است به این بیماری دچار شده باشید.

او با اشاره اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید کرد: شهروندان تا حدامکان از تجمع و حضور در مراکز پرازدحام جلوگیری کنند، زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

کوویدـ۱۹ به عنوان یک بیماری تنفسی شناخته می‌شود، اما پژوهشگران می‌گویند این ویروس ممکن است به مغز نیز حمله کند و سبب بروز علائم عصبی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 604097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟