محرز: در زمان قرنطینه باید ابزار مدرسه آنلاین را فراهم می کردند/ مدرسه در مناطق قرمز نباید باز شود

مدارس بازگشایی | به گزارش خبرنگار رکنا، وزیر آموزش و پروش گفته است « به این نتیجه رسیدیم که تمام مدارس 15 شهریور باز شوند.پروتکل‌ها رعایت شود. مدارسی که می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند هر روز باز هستند.» این مورد انتظار خیلی ها نبود.

همچنین، وی اظهار کرد که « تفاوت معناداری بین مناطق زرد و سفید و قرمز نیست.»

این شائبه ایجاد می شود که کار به ناچاری رسیده است؟  زیرا این پاسخ دادن ادله نیست توجیح است.  آیا در وضعیت شناسی شهرها بر مبنای این رنگ ها، منطق معناداری وجود دارد؟

انتظار داریم کل استانها قرمز شود

مینو محرز، عضو علمی کمیته ملی مقابله با کرونا، در این خصوص به خبرنگار رکنا، گفت: حتما وزارت بهداشت پروتکل هایی به آنها داده است. آنها نمی توانند در استانهایی مدرسه را باز کنند و در استانهایی مدارس بسته بماند. چون وضعیت استانها معلوم نیست. زیرا بعد از مسافرت ها، ما منتظریم کل استانها قرمز شود. وقتی وضعیت شهرها متغیر است، فقط اینگونه می شود تصمیم گرفت. مجبورند همه مدارس را باز کنندولی باید پروتکل ها را اجرا کنند. بالاخره مدرسه یک تجمع است و مدت آن هم طولانی است.

رعایت پروتکل ها توسط بچه ها کاری سخت است

محرز ادامه داد: نباید تفاوت بین مناطق را کم رنگ بدانیم. آنجا که قرمز است و هشدار بالا است، نباید مدرسه باز شود و نباید هیچ تجمعی باشد. تمام دنیا این کار را کرده اند. ولی اگر آموزش و پروش امکانات آنلاین نداشته باشد، مشکل پیدا می کنند. رعایت پروتکل ها توسط بچه ها کاری سخت است.

وی تاکید داشت : باید مانند تمام دنیا، در زمانی که مدارس تعطیل کامل  بود، تامین ابزار آموزش آنلاین و فرایند آن را شروع می کردند. حالا هم اگر برای آموزش و پرورش امکان برگزاری کلاس آنلاین، تا هر کجا که ممکن است، وجود دارد، اجرا کند. این بهتر است. آموزش حضور خطر دارد . اگر یک تعدادی فرد حتی با ماسک در یک تجمع به مدت طولانی مستقر بماند، خطرناک است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 601726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟