توضیح روابط عمومی وزارت کار درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری

متناسب سازی حقوق بازنشستگان / به گزارش رکنا، به دنبال مصاحبه رادیو گفتگو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات این وزارتخانه به مناسبت هفته دولت در برنامه «راهی که پیموده ایم»، بخشی از سخنان او درمورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای برخی از مخاطبان ایجاد ابهام کرد. به همین دلیل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح زیر را منتشر کرده است:

یکی از مهم ترین اقداماتی که در ماه های گذشته در وزارت تعاون ،کارورفاه اجتماعی انجام شده ، همسان سازی حقوق بازنشستگان است تا بتوان در جهت عدالت بیمه ای گام برداشت و افرادی که در سال های گوناگون درشرایط مساوی بازنشسته شده اند بتوانند از مواهب مشابه برخوردار باشند. متناسب سازی برای سه و نیم میلیون نفری که درسازمان تامین اجتماعی بازنشسته شده اند در مردادماه انجام شده با اعتباری بالغ بر 32 هزارمیلیارد تومان درسال که نیمی از آن در سال جاری هزینه خواهد شد.

مشابه همین اقدام در صندوق بازنشستگی کشوری نیزدرحال انجام است تا بازنشستگان کشوری نیز بتوانند از 90 درصد منابع ریالی کسانی که شاغل هستند برخوردار شوند که این موضوع 90 درصد حقوق بازنشستگان را در سطوح مختلف و متفاوت افزایش خواهد داد .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟