توضیحات حق شناس از جزئیات شکایت از او  و آنچه در دادگاه گذشت + فیلم
حجم ویدیو: 41.19M | مدت زمان ویدیو: 00:05:07

شورای شهر تهران / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدجواد حق شناس یکی از اعضای شورای شهر تهران بود  برای درخواست اعلام آمارهای تفکیکی مبتلایان و جان باختگان کرونا در استان ها پافشاری کرده و حتی یکی از نطق های پیش از دستور خود را به این مساله اختصاص داد. این موضوع باعث شکایت از او شده و محمد جواد حق شناس همراه دو نفر از وکلای خود در دادگاه حاضر شد و توضیحات خود را ارائه کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا پرونده قضایی خود را مورد بررسی قرار داده و گفت: بعد از اپیدمی کرونا، شورای شهر تهران بابت کمیت قابل توجهی از جمعیت که روزانه به تهران وارد و از آن خارج می شد، یعنی حدود دو تا سه میلیون در روز، نگرانی خود را ابراز داشت. این نگرانی که رفت و آمد روزانه می توانست موجب گسترش بیماری شود، در شهر و شورای شهر مطرح شد.

حق شناس ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شد که بتوانیم فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه را دنبال کنیم. در اسفند و فروردین تلاش خود را کردیم اما با سفرهایی که انجام شد عملا شاهد موج دوم بیماری در بعد از سفرهای نوروزی بودیم. این نگرانی باعث شد در 19 فروردین ماه نطقی انجام دهم و نگرانی خودم را نسبت به اپیدمی، رویکرد و بی توجهی دولت و مجموعه مسئولان نسبت به ضوابط قرنطینه و حرف های رئیس جمهور مبنی بر اینکه از 29 فروردین همه باید سرکار حاضر شوند، را ابراز کنم. همه این مسائل موجب نگرانی شد و من نطقی انجام دادم.

او افزود: این نطق با دلخوری و نقد مسئولین دولتی روبرو شد؛ از خود آقای رئیس جمهور تا وزارت بهداشت و ارشاد. اما مساله جان آدمی بود و طبیعتا ما باید دنبال می کردیم. تا هم مراعات مسائل مردم شود و هم از مردم کمک بگیریم تا این اپیدمی را از طریق فرهنگ سازی و مشارکت خود مردم کنترل کنیم. اینها منجر به درخواست ما برای اعلام آمار تفکیک شده درگذشتگان {و مبتلایان کرونا در فروردین ماه} شد. اعلام آمار تفکیکی {استان ها} تا فروردین ماه انجام می شد اما از آن زمان تاکنون متاسفانه قطع شده است. هیچ توضیحی هم برای دلایل اعلام نشدن آمار تفکیکی اعلام نشد. این روند منجر به شکایتی از بنده با عنوان نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی، شد.

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در پی این شکایت به بازپرسی احضار شدم. در دادسرای رسانه و شعبه 12 به موضوع رسیدگی شد و دفاعیات ما را شنیدند. انصافا خوب گوش دادند و وکلا هم دفاع کردند. در نهایت بازپرس محترم قرار منع تعقیب صادر کردند. اما این قرار منع تعقیب توسط دادستان محترم نقض شد و پذیرفته نشد. موضوع به دادگاه کارکنان دولت ارجاع شد. دیروز در دادگاه حاضر شدیم و جلسه دادگاه حدود 90 دقیقه به درازا کشید.

محمد جواد حق شناس ادامه داد: من و دو وکیلی که بنده را همراهی می کردند، دفاعیات را بیان کردیم و سوالات قاضی محترم را پاسخ دادیم. ابهاماتی در مورد شرح وظایف و نمایندگی داشتند. اساسا نطق یکی از وظایف نمایندگان است، چه در مجلس شورای اسلامی، چه مجلس خبرگان و چه شورای شهر. نمایندگان مردم، صدای مردم هستند. علی القاعده در آنجا توضیح دادم که نماینده مردم فرصتی پیدا می کند تا مساله و مشکل مردم را بیان کند تا مردم احساس نیاز نکنند که خودشان باید بیایند و حرفشان را بزنند. ایشان با صبر و حوصله مطالب را شنیدند و طبق گفته های وکیل، ظرف یک هفته تا ده روز آینده حکم صادر می شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا روز گذشته بعد از دادگاه به بیمارستان مراجعه کرده یا خیر، گفت: در این چند روز مشکل قلبی داشتم که دیروز مجبور شدم به بیمارستان مراجعه کنم و امیدوارم مساله خاصی نباشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟