محاکمه عضو شورای شهر تهران به اتهام نشر اکاذیب در خصوص آمار کرونا  / توضیحات وکیل حق شناس  + فیلم
حجم ویدیو: 14.37M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43

محمد جواد حق شناس / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در ابتدای شیوع بیماری کووید 19، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمارهای هر استان را به تفکیک اعلام می کرد اما پس از چندی این آمارها تجمیع شد. وزارت بهداشت ترجیح داد که آمارها را به صورت تفکیک شده اعلام نکند و به جای آن استان هایی که شیوع بیماری در آن زیاد است به عنوان منطقه قرمز اعلام کند.

در این میان اعضای شورای شهر تهران خواستار اعلام آمار تفکیک شده استان تهران شدند که این موضوع چالشی را بین مدیریت شهری و وزارت بهداشت به وجود آورد. این چالش آنقدر بالا گرفت که حتی پای انتخابات سال 88 نیز به میان کشیده شد. علی ای حال اعضای شورای شهر از موضع خود کوتاه نیامدند. محمد جواد حق شناس اعلام کرد برای برنامه ریزی های دقیق، نیاز به آمارهای دقیق و تفکیک شده است. این اصرار او را به دادگاه کارکنان دولت کشاند.

او امروز صبح 25 مردادماه 99، از ساعت 9:10 دقیقه همراه دو وکیلش در دادگاه حاضر شد و این دادگاه تا ساعت 10:35 طول کشید و علیرضا ماحوزی، وکیل حق شناس پس از برگزاری جلسه دادگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، تاکید کرد: موضوع اتهام وارد شده به آقای حق شناس، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود. ما دفاع لازم و قانونی را انجام دادیم و گفتیم اظهارات محمد جواد حق شناس در صحن شورا و در راستای وظیفه نمایندگی شان بوده است. توضیح دادیم که ایشان سوءنیتی نداشته و قصد مجرمانه ای هم در رابطه با این موضوع نبوده است.

او ادامه داد: توضیح خواستن از مسئولان در راستای ایفای وظایف نمایندگی است و با توجه به شیوع کرونا، ایشان هشداری داده اند که مردم این وضع را عادی تلقی نکنند و بیشتر مراعات کنند. ما دفاع قانونی را انجام دادیم و امیدواریم مطابق تصمیمات مقام محترم قضایی، ان شا الله حکم مقتضی در مورد برائت ایشان صادر شود.

ماحوزی در پاسخ به این سوال که حکم چه زمانی صادر می شود، گفت: حدود یک هفته و ده روز طول می کشد تا مقام قضایی در این خصوص تصمیم بگیرند.

کدخبر: 595913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟