چرا تاریخ کنکور مکررا تغییر کرد؟ / وزیر بهداشت : ما اعلام نکردیم کنکور به تعویق افتاده است

کنکور/به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا: به نظر داوطلبان کنکور به اندازه کافی با استرس دست و پنجه نرم می کنند و هر کدام از این تاریخ هایی که اعلام می شود استرس آنها را کاهش یا افزایش می دهد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره اعلام تاریخ های ضد و نقیض جهت برگزاری کنکور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: ما اعلام نکردیم که کنکور به تعویق افتاده است. وقتی پروتکل های بهداشتی برای برگزاری کارشناسی ارشد و دکترا سختگیرانه کردیم وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کردند اگر بخواهیم این پروتکل های سختگیرانه تر را اجرا کنیم وقت بیشتری برای فضایابی نیاز داریم.

پروتکل های سختگیرانه در برگزاری کنکور

وزیر بهداشت افزود: ما اعلام کردیم که این موضوع باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده و اگر نیاز به تعویق تاریخ است، در ستاد تصویب شود. بلافاصله جلسه گذاشتیم چون خانواده های بسیاری در اضطراب و نگران بودند. در این جلسه متوجه شدیم که با دادن فضایی از دانشگاه های علوم پزشکی و بقیه مراکز دولتی می توانیم فضاهای مورد نیاز را تامین کنیم. پس از آن در تاریخ پیشنهادی بازنگری شد و برگزاری کنکور در تاریخ خود باقی ماند. البته تمام این پروسه کمتر از 24 ساعت طول کشید و خوشبختانه این موضوع مشخص شد. به رعایت سختگیرانه پروتکل ها اصرار کردیم چون پختگی رفتار دانش آموزی که از مدرسه نسبت به داوطلبان کنکور ارشد یا دکتری متفاوت است و باید فاصله ها بیشتر باشند که اگر داوطلبی ماسکش کنار رفت فاصله ایمنی داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟