منتقل کنندگان ویروس کرونا گناهکار شرعی هستند / شیوع بیشتر کرونا در محرم به پای دین نوشته می شود

عزاداری امام حسین (ع) / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در ارادت شیعیان حتی ایرانیان مسیحی و سنی  ارادت به سید الشهدا دیده می شود به همین دلیل است که مراسم ماه محرم و صفر جز به جز در ایران اجرا می شود و توجه به برگزاری این مراسم ها تاکنون از مهم های قلبی ایرانیان بوده است  اما امسال شیوع بیماری کرونا این مراسم را محدود به رعایت پروتکل ها کرده است. پروتکل هایی که سلامت جامعه را تضمین می کند و با رعایت نکردنش جان افراد یک جامعه به خطر می افتد و به کشتار بی شماری ختم خواهد شد .

حجت الاسلام محسن غرویان، مدرس حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره نحوه برگزاری مراسم محرم تاکید کرد: عشق به امام حسین (ع) عشق به ارزش ها، اخلاق و کرامت انسانی است. این عشق با خون شیعیان، علاقمندان و ایرانیان عجین شده است. بنابراین بحث بر سر ضرورت عزاداری و احترام به امام حسین (ع) نیست.

سلامت ما عین دیانت ما است

وی حفظ صحت و سلامتی از واجبات شرعی است، افزود: یک زمانی می گفتیم سیاست ما عین دیانت ماست. اما امروزه می گوییم سلامت ما عین دیانت مااست. باید سلامت جامعه و مردم حفظ شود و اگر باعث انتقال ویروس کرونا به دیگران باشیم از نظر شرعی گناهکار هستیم.

شیوع بیشتر کرونا در محرم به پای دین نوشته می شود

حجت الاسلام محسن غرویان با بیان این که  باید امسال مسئله عزاداری با کم و کیف ویژه ای برگزار شود، گفت: دستورات و پروتکل هایی اعلام شده و باید رعایت شود. حتی المکان زمینه احتمالی ابتلا به کرونا هم نباید ایجاد شود. به خصوص اگر این بیماری شیوع بیشتری پیدا کند به پای دین و مجالس مذهبی نوشته می شود و این درست نیست. امام حسین (ع) نیز راضی نیستند که بیماری شایع شود. بنابراین باید این موضوعات را رعایت کرد. نکته این است که افراد امسال قلب های خود را با امام حسین (ع) مرتبط کنند. ارتباط قلبی هم منوط به اجتماعات نیست. امسال فردی هم می توان برای امام حسین (ع) عزاداری کرد.

برگزاری متفاوت مراسم باشکوه امام حسین (ع)

این مدرس حوزه علمیه در پاسخ به این سوال که چرا مداحان اعلام کردند که امسال باید مراسم عزاداری باشکوه تر برگزار شود و مجتهدان به این موضوع ورود پیدا نکردند؟ تاکید کرد: اینطور نیست که مجتهدین به این موضوع وارد نشده باشند و من اظهار نظر علما را دیده ام. رئیس جمهوری نیز در کسوت عالم دینی و روحانی هستند و تذکرات لازم را می دهند. عزمت و شکوه امام حسین (ع) باید حفظ شود اما روش برگزاری مراسم متفاوت است. بنابراین مجتهدین باید بیشتر هشدار دهند و جوانان را راهنمایی کنند. حفظ صحت و سلامتی یکی از واجبات دینی و شرعی است و باید داشت که برخی می خواهند از این مسائل استفاده یا سوءاستفاده های جناحی و گروهی کنند، اشتباه است.

رفتار مقام معظم رهبری ملاک قرار گیرد

حجت الاسلام محسن غرویان تاکید کرد: باید سلوک و رفتار مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم. وقتی ایشان از ماسک استفاده می کنند باید ملاک قرار گیرد. مقام معظم رهبری از ابتلای شیوع کرونا فرمودند ستاد ملی مبارزه با کرونا معیارها و قوانینی وضع کنند که باید رعایت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟