علائم زودگذر شبه کرونا چیست؟

کرونا - علائم بیماری| به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، زمانی که کرونا شایع شد، افراد علائم ضعیف و مشابه با کرونا را در خود می دیدند، سعی می کردند برای تست اقدام کنند. پس از مدتی فهمیدند که اخذ این تعداد تست نمی تواند منطقی باشد. آنها دانستند که به هیچ وجه منطقی نیست یک فرد در اپیدمی یک بیماری واگیردار، هفته ای یکبار تست بدهند. اما احساس بد و مشکوک ابتلا به بیماری، تمام آدم هایی را که ، کمی گلو درد دارند، کمی تب می کنند، سرما می خورند، دنبال می کند. برخی از افراد اظهار می کنند که هر چند وقت یکبار علائمی را بروز دهند که می پندارند حتما کرونا است، اما به فاصله دو روز این علائم برطرف می شود.و این سوال را می پرسند، آیا این هم وسواس است یا ما یکبار بیمار شدیم و بهبود پیدا کردیم؟
حمید سهراب پور ، متخصص بیماری های ریوی در گفتگو با رکنا به این پرسش پاسخ داد.
سهراب پور گفت:علائم بیماری کرونا نمی تواند در عرض یک یا دو روز بهبود پیدا کند. حتی اگر افرادی هم که مصونیت طبیعی در برابر بیماری دارند علائم ضعیف از خود نشان دهند، این علائم باید طی 14 روز برطرف شود. این مدت می تواند بین 10 تا 16 روز متغیر باشد، اما اینطور نیست که یک نفر امروز ویروس را بپذیرد، مقاومت نسبی داشته باشد، علائمی خفیف نشان دهد بعد در 24 ساعت بدن او کل پدیده کرونا را از بین ببرد.

علائم سرماخوردگی آنها را وحشت زده می کند 

وی عنوان کرد: این متخصص بیماری های ریوی گفت: بسیاری از افراد ناقل هستند و هیچ علائمی ندارند. گروه کمتری بیمار می شوند اما شرایط بدی را تجربه نمی کنند. مثلا چند روز سرفه یا بی حالی را می گذرانند. گروهی هم هستند که به دلیل شیوع بیماری دچار وسواس می شوند. این وسواس حتی می تواند مانند احساس گلوددرد، سرفه بروز کند. در واقع نگرانی فرد این احساس را ایجاد می کند. این احساس با علائم خفیف بیماری های مانند سرما خوردگی تشدید می شود. اما لازم نیست افراد نگران باشند.

سهراب پور گفت: افراد اگر علائم کرونا دارند باید برای تست اقدام کنند. مهم ترین این علامت ها سرفه، تب، لرز، از دست دادن حواس چشایی و بویایی و در برخی از اوقات اسهال و استفراغ است. بیشتر افراد مبتلا به کرونا حداقل چند علامت را هم زمان دارند. البته تنها تست مشخص می کند که فرد مبتلا به کووید است یا خیر.

هیچ دارویی تایید نشده است 

این متخصص ریه در پایان اشاره کرد: من نمی دانم چه اظهاراتی در زمینه داروهای کرونا شده است، اما این بیماری هیچ داروی قطعی ندارد، نه در داخل ایران، نه در داخل انگلستان و نه در هیچ کجای دنیا. تمام داروها را آزمون و خطا میکنیم. هیچ یک تایید نشده اند. هیچ یک اختصاصی کرونا نیستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟