محرومیت 300پزشک از طبابت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تشخیص، تصمیم یا اقدامی اشتباه یک پزشک می تواند زندگی یک بیمار را به خطر بیندازد یا او را تا آخر عمر با مشکلات یا معلولیت همراه کند. اما برخی معتقدند که جرم پزشکان با احکامی که برایشان در نظر گرفته می شود برابری ندارد.

دکتر فتاحی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: باید ثابت شود اتفاقی که برای بیمار رخ داده، عارضه است یا تقصیر.

وی افزود: هر مشکلی که برای بیمار پیش می آید و توقعات او برآورده نشده است اول باید ثابت شود که اتفاقی رخ داده یا خیر؟ بعضی مواقع یک دارو، آمپول یا قطره ای تجویز می شود و شاید باورش سخت باشد که من بگویم دارو مشکل نداشته، تجویز درست بوده و حتی تزریق کننده و گوش بیمار نیز مشکل نداشته است. اما بیمار نمی تواند آن را قبول و باور کند چرا که شنوایی خود را از دست داده است. باید مشخص شود که چند درصد قصور پزشکی در آن اتفاق افتاده است.

دکتر فتاحی با اشاره به قوانین و دستورالعمل ها تاکید کرد: قانون مجازات ها را مشخص کرده است. ما از بند "الف" که تذکر شفاهی است تا بند "ز" که محرومیت است را اعمال خواهیم کرد. در همین سال گذشته در هیئت های بدوی نزدیک به 300نفر محروم از طبابت کرده ایم. کدام صنف را سراغ دارید که به این شکل به جرائم انتظامی بپردازند. بنابراین برحسب شدت عارضه که متخصصان پزشکی قانونی تعیین می کنند با قصورها برخورد می کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 591389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟