آب و هوا دلیل شیوع کرونا در همدان  / مبادی ورودی و خروجی استان را ببندید

کرونا/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دور آن خط قرمز کشیده و هشدارهای لازم را به مردم این استان می دهد. دلیل شیوع بیماری کووید-19 در این استان چیست؟ صالح جهانگرد، رئیس هیئت و نائب رئیس، مجامع سازمان های مردم نهاد جوانان استان همدان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این سوال پاسخ داده و تاکید کرد: فکر می کنم بزرگترین مشکل ما در همدان مسافران بسیاری است که به خطه می آیند.

وی با اشاره به این که شرایط بیمارستان های استان همدان خوب است، گفت: مردم فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های پزشکی را رعایت می کنند. اما آب و هوای همدان در این فصل بسیار خوب است و در شهر پر از مسافرانی است که از سمت مناطق جنوبی و غرب ایران به همدان می آیند. هتل ها و مسافرخانه ها آنها را قبول نمی کنند و مسافران در حاشیه شهر چادر می زنند.

تعطیلی آرایشگاه ها به دستور استاندار

این فعال مدنی با اشاره به این که ماه های گذشته که ماه های شادی بود، افزود: البته مدتی هم تالارها باز بود و مراسم های مختلف در آن برگزار می شد. برگزاری این مراسم که از 100 تا حتی 500نفر در آن شرکت می کردند. دائما شاهد فعالیت آرایشگاه ها و عبور ماشین های عروس بودیم. یک هفته است استاندار همدان دستور داده که آرایشگاه ها تعطیل شوند و تالارها هم عروسی برگزار نمی کنند.

صالح جهانگرد تاکید کرد: در ایام نوروز که مبادی ورودی و خروجی بسته شده بود ما نتیجه خوبی را در شهر شاهد بودیم و امیدواریم که ستاد ملی مبارزه با کرونا دوباره تصمیم بگیرد که ورود و خروج به استان محدود شود چرا که قطعا به کاهش مرگ و میر و ابتلا به کرونا کمک می کند. مردم همدان توصیه بهداشت را رعایت می کنند و نسبت به سلامتی خود حساس هستند اما ترددهای بین استانی باعث شده که سلامتی مردم همدان به خطر بیفتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 590652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟