اسباب بازی های قابل شستشو عامل ابتلا به کرونا نیستند / در دوره کرونا با کودکان خود بازی کنید

اسباب بازی - کودک | به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  بطور مثال، ارتباط آنها با هم سالان کم شده است. آنها کمتر به مدرسه می روند. و آنها با گروه های هم سال محلی خود ارتباطی محدودتر دارند. خانواده ها در قبال اشیا غیرضروری حساسیت دارند که اسباب بازی نیز از این جمله است. بنابراین ابزار و شرایط بازی کمتر در دسترس کودکان قرار می گیرد. این چه آسیبی برای کوکان خواهد داشت؟ چه راهکاری را باید پیشه کنیم.
نصر الله منصوری ؛ روانشناس و مشاور خانواده در این رابطه با رکنا گفتگو می کند.

3239279

منصوری گفت: این خلع بوجود آمده می تواند برای کودکان آسیب زا باشد اما خانواده ها می توانند، با تعریف جایگزین از بازی خود با کودکان بازی بکنند. اگر خانواده ها بتوانند در شرایطی که مصون است از آسیب کرونا، با کودکان خود بازی کنند، می توانند از این بحران عبور کنند. اما اگر کرونا مقدمه ای باشد که والدین به دلیل نگرانی هایشان و مشغله هایشان کودکان را نادیده بگیرند ، ما آسیب هایی را خواهیم دید که ماندگار خواهند ماند.

آثار جبران ناپذیر دوری کودکان از بازی

وی گفت: فراموشی بلند مدت بازی برای کودکان آثار جبران ناپذیری خواهد داشت. ممکن است بسیاری از این بازی ها برای والدین سرگرم کننده نباشد، یا جذاب نباشد اما آنها مکلفند که به نیازهای روانشناختی کودکانشان توجه کنند. هر شرایط اقتضائاتی دارد که باید والدین به آن توجه کنند. به هر حال باید ما به ازایی برای همراهی با گروه های هم سال کودکان و بازی های آنها ایجاد کرد.

فراموشی اسباب بازی ها میان دعواهای خانوادگی

این روانشناس بیان کرد: متاسفانه ما مشکلات بدتری هم داریم. خانواده ها و والدین، به علت طولانی شدن کرونا فرسوده شده اندو ما شاهد درگیری های خانواده ها هستیم.کودکانی که در خانه هستند هم تنها می توانند نظاره کنند. جدای کمبود اسباب بازی، ما به حدی بگو مگو بین والدین می بینیم، کشمکش و ناسزاگویی می بینیم که مقوله اسباب بازی فراموش می شود. این مورد را می تواند با اظهار یکی از مراجعینم مشخص تر بیان کنم؛ اگرچه متعدد دیده می شود. خانمی که از مراجعینم بود می گفت که کودک دو ساله من در درگیری های با همسرم تنها می نشیند و نگاه می کند و اشک می ریزد. در گذشته جمع همسالان محل فرار از مشاجرات خانوادگی بود.

خرید اسباب بازی عامل بیماری زا نیست

منصوری گفت: البته خرید اسباب بازی عامل جدی بیماری زا نیست. این وسایل به راحتی ضد عفونی می شوند. اگر این اسباب که قابل شستشو هستند، می توانند در دسترس کودکان قرار گیرند. لازم نیست که کلیه اسباب بازی ها را از کودکان سلب کنیم.
وی تاکید کرد: خانواده ها باید به کارشناسان روانشناختی رجوع کنند، و رفتار درست را آموزش ببینند. مشاوران خانواده می توانند به آنها کمک کنند. ما مشکلی جدی در خصوص بازی های کامپیوتری داریم محتمل است که خانواده ها سعی کنند فرزندانشان به این بازی ها مشغول باشند. در واقع امروز نمی شود از خیلی از خانواده ها انتظار مدیریت استفاده از بازی های کامپیوتری داشت. زیرا که نسلی فرزندآوری کرده اند که خود کاربر بازی های کامپیوتری بودند. آنها حتی قبل از ماجرای کرونا هم مدیریت درستی برای خود در بازی کامپیوتری نداشتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟