همدانچی : برگزار نشدن آزمون جامع دکتری منتفی است / موظف به صیانت از اعتبار مدارک هستیم

دانشگاه آزاد _ آزمون جامع دکتری | به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار آن شده اند که آزمون جامع دکتری برگزار نشود. در عوض دانشگاه با توجه به معدل ، نمرات آنها را رد کند و نمره آنها را بگذارد. اما رضا همدانچی اشاره می کند که ممکن نیست این آزمون برگزار نشود، چرا که ما وظیفه صیانت از مدارک تحصیلی را داریم.


رضا همدانچی ، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا ، این موضوع را تشریح می کند.

1396081414192786512420204

رضا همدانچی در توضیح خواسته دانشجویان متقاضی آزمون جامع دکتری در دانشگاه آزاد، گفت: دانشجویان می خواهند آزمون جامع دکتری برگزار نشود، در عوض با توجه به معدل نمراتشان را رد کنیم. همچنین اقدامی امکان ندارد. این مهم ترین امتحان در دوره دکتری و برای تحصیل مدرک است، و نمی شود که نمره ای غیره واقعی برای آن درج شود.

دانشجویان در منطقه سکونت خودشان آزمون می دهند

وی تصریح کرد: یک سری تهسیلات برای متقاضیان فراهم شده است.از جمله اینکه، دانشجویان می توانند در سامانه ای که از طرف دانشگاه آزاد ایجاد شده است، ثبت نام کنند. از طریق این ثبت نام، دانشجویان می توانند در صورت مجزا بودند منطقه تحصیل و زندگی خود، در استان خود آزمون جامع را امتحان دهند. به عبارتی دانشجویان نیاز به مراجعه به محل تحصیل خود نیستند. همچنین آزمون شفاهی آنها به صورت مجازی برگزار می شود. اما آزمون کتبی باید برگزار شود.

پروتکل ها با دقت انجام می شود

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پاسخ به این پرسش که « این درخواست دانشجویان تا چه حد معقول است؟» بیان کرد: صیانت از مدارک تحصیلی یکی از وظایف مهم ما به عنوان یک نهاد دانشگاهی است. ما به جامعه، کسی که دکتری می گیرد را مجتهد حوزه تحصیل خودش معرفی می کنیم.  بنابراین سخت از مراحلی که برای صیانت از اعتبار مدارک دانشگاهی است، صرف نظر کرد.
همدانچی گفت: این آزمون با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. هر اتاق بیش از دو نفر نمی شینند. امتحان در شرایط مطابق با پروتکل بهداشتی و در استان متقاضیان برگزار خواهد شد. بنابراین آزمون جامع بر اساس رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. 15 تیرماه دستورالعمل آن ابلاغ شد.

در شرایط استاندارد آزمون برگزار می شود

وی اشاره کرد: این ازمون استاندارد است و باید برگزار شود. چطور یک دانش آموز باید به مدرسه برود و امتحان نهایی بدهد. اما دانشجویانی که در شرایط بهتری امتحان می دهند و بالغ تر هستند، امتحان ندهند. کل متقاضیان در سراسر کشور کمتر از 2000 نفر هستند . پس در شرایطی کاملا استاندارد می توانیم این آزمون را برگزار کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی رحیمی راد
آیا این خبر مفید بود؟