پیشگیری از کرونا در تهران نیازمند تصمیمات قاطع

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره اجرای تصمیمات قاطع در تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اظهار داشت: در این خصوص مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است چرا که درباره موضوع موضوع کرونا ستاد مدیریت بحران شکل گرفته است .

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم انتظار اقدامات و تصمیمات جدی در حوزه مبارزه با کرونا در تهران دارند؛ گفت: مدیریت شهری پیشنهادات خود را به صورت مکتوب و یا در جلسات و رسانه ها مطرح کرده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که در حوزه مبارزه با کرونا مطرح شده موضوع حمل و نقل عمومی است که در حال حاضر در تهران حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با مترو و دو میلیون نفر با اتوبوس جابجا می‌شوند؛ اکنون برغم اینکه در حدود نصف این آمار از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، اما با این حال، با این حجم از مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی امکان اعمال سیاستهای فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا و با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی تنها پاسخگوی جابجایی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار مسافر خواهد بود.

به گفته اعطا؛ تامین اتوبوس و مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تعهدات دولت است که وعده هایی نیز در این خصوص داده شده اما اجرا نشده است .

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تصمیمات قاطع تر و جدی‌تری برای مبارزه با شیوع کرونا در تهران اتخاذ شود، عنوان کرد: وقتی تعطیلی برخی مشاغل و دور کاری ادارات که در تمام کشورهای مبتلا به کرونا به رسمیت شناخته شده و دنبال می‌شود را جدی نمی گیریم شهر شلوغ می شود و امکان ابتلا افزایش می یابد .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای ادامه اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع تصمیم‌گیری برای اجرا یا توقف طرح ترافیک پایتخت است و مدیریت شهری تابع مصوبات این ستاد است.

اعطا ادامه داد: در بحث طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی زمان آغاز طرح از ساعت ۸ و نیم صبح در نظر گرفته شده تا شاغلین بتوانند قبل از این ساعت تردد کنند؛ همچنین بعد از ساعت دو و نیم امکان خروج رایگان از محدوده طرح وجود دارد.

به گفته اعطا اگر طرح ترافیک اعمال نشود سفرهای غیر ضروری در پایتخت افزایش خواهد یافت .

وی گفت: به جای اینکه طرح ترافیک اجرا نشود دولت باید به وعده های خود در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند .

سخنگوی شورای تهران با بیان اینکه عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تبعاتی خواهد داشت، اظهار داشت: در شرایط کرونا تصمیمات ترافیکی مربوط به پایتخت در ستاد مدیریت بحران اتخاذ می شود و اگر این ستاد به این نتیجه برسد که طرح ترافیک اجرا نشود مدیریت شهری مصوبه ستاد را اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اما بررسی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نشان می‌دهد که عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟