مسئولین اجرایی هیچ برنامه ای در خصوص مسکن و تورم ندارند / نخستین اقدام مجلس، تلاش برای سوال از رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تمام کشور از راس تا آحاد آن، بر آنند موضوع معیشت اولویت روز جامعه است و می تواند خسارات جبران ناپذیری را برجای بگذارد.

گرانی مسکن و کاهش ارزش پول ملی ، افزایش قیمت ملزومات یومیه زندگی که روزانه رخ می دهد، دیگر نگرانی نیست، بلکه برای بسیاری از اقشار وحشت تلقی می شود.

از سوی دیگر، واکنش های مسئولین دولتی نه آنچنان است که دلگرم کننده باشد .از سوی دیگر مجلس با تندخویی به پیشواز دولت رفته است که بنا به سابقه ای که جامعه از وعده و وعید نمایندگان قبل تر دارد، خود موجب تزلزلی می شود که می تواند مشکلات را تشدید کند. به این خاطر است که گروهی می گویند تورم لجام گسیخته است و مسئولین ( دولتی و مجلس) مردم را رها کرده اند.

در گفتگو با مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در یازدهمین مجلس شورای اسلامی ، تلاش می کنیم تا از برنامه های مجلس و دولت در خصوص کنترل بازار و تورم و مدیریت معیشت مناسب مردم بدانیم.

201906106783616937

مهدی اسماعیلی ، به این پرسش که « چه قدر می توانید به مردمی که احساس می کنند دولت و مجلس آنها را در بحبوحه ی طغیان قیمت مسکن، ارز و ملزومات زندگی، رها کرده اند، حق بدهید؟» پاسخ داد:بگذارید اینطور به سوال شما پاسخ بدهم. مجلس موظف به ریل گذاری بر تمامی اقدامات قوه مجریه و نظارت بر آن است. اگر قوه مجریه برآن ریل حرکت کند، موفق خواهد شد واگرنه متوقف خواهد شد. ما نظارت می کنیم و نمی گذاریم این اتفاق بیافتد. اگر به بحث معیشت یا آن نگرانی که شما عنوان کردید برگردیم، باید بگویم که ما مجلسیان مشکلات را همانگونه که مردم احساس می کنند احساس می کنیم. پیش از هر مسئولیتی ما یک شهروند هستیم و مانند مردم زندگی می کنیم.

هیچ جلسه ای نداشتیم که دغدغه های مردم گفت و شنود نشده باشد 

وی افزود: مجلس یازدهم امید این مردم است. این مجلس هیچ جلسه ای نداشته است که در آن از دغدغه های مردم گفت و شنود نشده باشد. تمام این جلسات با مسئولین دولت برگزار می شده اند هر وزیری که به جلسات مجلس می آید را مردم دنبال می کنند و می بینند که نمایندگان به چه جدیتی، پیگیر معیشت مردم هستند. نمایندگان در گزارشات هیچ یک از وزرا سوالات خود را رها نمی کنند. ما در مجلس یازدهم با کسی تعارف نداریم. به عنوان نمایندگان مردم ، در هر رفت و آمد وزیری که برای گزارش دادن به جلسات می آید، چنان که قسم یاد کرده ایم، مصریم تا حقوق مردم احقاق شود. خصوصا در مورد مسایل اقتصادی مجلس یازدهم حساسیت دارد. از یکشنبه ای که گذشت که رسما کار مجلس آغاز شد، مردم دیدند که حال و هوای صحن علنی مجلس، هیجان رفع مشکلات مردم را دارد.

نخستین اقدام مجلس یازدهم، تلاش برای سوال از رئیس جمهور است 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در ادامه بیان کرد: از نخستین اقداماتی که با آن فعالیت مجلس را آغاز کردیم، طرح سوال از رئیس جمهور محترم است.ما به حَسَب وظیفه آقای روحانی را به مجلس دعوت کردیم ، تا سوالات مردم را از آنان بپرسیم.

بحران مسکن لجام گسیخته می تازد

این سوالات بویژه در حوزه مسکن و اقلام مصرفی مردم مدنظر ما بود. متاسفانه بحران مسکن بسیار لجام گسیخته می تازد و موضوعی است که کشور و جوانان را به مشکل انداخته است. بنابراین ما در صدد هستیم که شخص رئیس جمهور ، به مجلس بیاد و برنامه هایشان را توضیح دهند. بی تردید ما در رابطه با حق و حقوق مردم از آقای روحانی توضیح خواهیم خواست و مردهم حضور خواهند داشت تا خود به قضاوت بنشینند و بدانند که ما با کسی تعارف نخواهیم داشت.

زمانی که مسکن مهر داشتیم بازار مسکن آرامش داشت

اسماعیلی ، در پاسخ به این پرسش که « بسیاری از مردم جدیت مجلس را می بینند. اما دلگرم کننده برای آنها این است که بدانند چه برنامه ای ( ترجیحا اجرائی تر) در نظر گرفته شده است. وگرنه ممکن است این شکاف و جدل برای مردم نیز نگران کننده باشد. دولت یا مجلس ، یا هر کدام از آنا ن برای مقابله با مواردی که ذکر می شود، چه برنامه ای دارند؟ » گفت: توجه کنید که بر اساس قانون اساسی کشور، وظیفه ی تامین مسکن برای نیازمندان بر عهده دولت گذاشته شده است. در ولت قبل مسکن مهر بر اساس همین ایده طراحی شده بود. البته که آن برنامه نقاط ضعفی داشت و باز البته که آن نقاط ضعف قابل رفع بودند. آقایان آمدند صورت مسئله را پاک کردند و آن طرح را خواباندند. شما دقت کنید، در آن زمانی که مسکن مهر با شدت و حدت در نقاط دور و نزدیک احداث می شد، وضعیت مسکن در حالت رکود قرار گرفته بود.

 مسئولین اجرائی کشور هیچ برنامه ای برای مسکن ندارند

وی افزود: همان مسکن مهر یک امیدواری برای جوانان ایجاد کرده بود که می توانند با حداقل هزینه صاحب مسکن شوند. به تبع آن هم بازار آرام گرفته بود. اما اکنون چیست؟ آنطور که بنده احساس می کنم ، مسئولین اجرائی کشور هیچ برنامه ای برای مسکن ندارند. چرا که مسئولین دولت اراده ای در این خصوص ندارند و در تمام این مدت، تنها وعده داده اند که مسکن ملی درست می کنیم. می بینیم که هیچ اقدامی که عملی باشد صورت نگرفته است. امّا، مجلس یازدهم مصر است تا با عنایت کمیسیون های مختلف، دولت را در فشار قرار دهد تا اینکه مسکن را سرو سامان بدهد. ان شالله با فراخوان وزرا و نقاطی که به آنها گوشزد می کنیم ، در زمانی نه چندان دور، وضعیت مسکن را سامان می دهیم.

 

سامان در ارز، مسکن، طلا و تورم به یکدیگر وابسته است 

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی، ضمن تاکید بر این که « هیچ یک از موضوعات مسکن، ارز، تورم و ... از هم گسسته نیستند و تغییرات در هر کدام از آنها موجب تغییر باقی می شود» گفت: اگر ما سامان اوضاع مسکن را انتظار داریم، باید به وضعیت ارز، سکه نیز سامان بدهیم.همه چیز در این دایره به هم مربوط است. به این علت است که ما از آقای رئیس جمهور خواستیم به صحن بیایند تا آنکسی که باید پاسخگوی تمام تصمیمات دولت باشد، پاسخ بدهد. ایشان باید در حوزه های مختلف به ما توضیح بدهند که کجای چرخ لنگ می زند که حلقه ها از گردش مانده اند. به همین جهت، آقای رئیس جمهور تشریف می آورند، توضیح می دهند و ما آنجا سوالاتمان را به نمایندگی از مردم می پرسیم.

 

وظیفه داریم به عنوان خادم ملت از حقوق آنها دفاع کنیم

اسماعیلی به این پرسش که « بسیاری از افراد نگران آنند که جدل های میان دولت و مجلس، بازی سیاست باشد و تغییری در وضع معیشت آنها عارض نشود. تا چه حد می توانید به مردم اطمینان دهید که در چالش برای بهزیستی آنها هستید؟» پاسخ داد: این مجلس به واقع با دلسوزی وارد صحن شده است و امیدواریم مردم هم اعتماد پیدا کنند. البته نباید به موضوعات در شعار بسنده کرد. عمل مهم است. من نه به عنوان یکی از نمایندگان مجلس، بلکه به عنوان ناظری در مجلس ناظر بر دغدغه مندی اعضای مجلس یازدهم هستم. تمام همیت ما این است که زبان گویای مردمی باشیم که تاکنون از مال و جان خود مایع گذاشته اند . وظیفه داریم به عنوان خادم ملت از حقوق آنها دفاع کنیم. این به واقع شعار نیست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟