نگرانی در مورد وضعیت چنارهای خیابان ولیعصر

ولیعصر / به گزارش رکنا، سید آرش حسینی میلانی گفت: یکی از مشکلاتی که در محور ولیعصر بین میدان راه‌آهن تا چهارراه ولیعصر وجود دارد، کیفیت پایین آب این محدوده است.

به گفته او کیفیت آب این محدوده به دلیل عدم اتصال پلاک‌های ریزدانه به شبکه فاضلاب و ورود آن در برخی نقاط به نهر ولیعصر از کیفیت پایین و نامطلوبی برخوردار است که بر وضعیت سلامت درختان این محدوده نیز اثر منفی می‌گذارد. چنارهایی که در این محدوده با آب نهر آبرسانی می‌شود، دچار آسیب شده و نگرانی سازمان بوستان‌ها هم این است که این مسئله چنارها را دچار مشکل کند.

حسینی میلانی اصلاح ساختار آب‌های سطحی در این محدوده از خیابان ولیعصر را ضروری دانست و گفت: شهرداری منطقه ۱۱ هم در این رابطه طرحی را در دست اجرا دارد که منتظر تصویب بودجه برای اجراست. شورای شهر تهران به منظور حفاظت و صیانت از درختان ولیعصر به عنوان یکی از نمادهای مهم شهری و همچنین یکی از دارایی‌های ارزشمند شهری، مصوبه‌ای را تصویب کرده که شهرداری ملزم به اجرای آن است.

وی اضافه کرد: حمایت شهروندان از فضای سبز خیابان ولیعصر از اهمیت زیادی برخوردار است و نمی‌توان حفاظت از این درختان را تنها برعهده شهرداری گذاشت؛ به همین دلیل شورایاری‌هایی محدوده ولیعصر در برنامه‌ای حمایت‌طلبانه، مشارکت در نگهداری و صیانت از درختان این محور خواستار هستند و ستاد شورایاری‌ها نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

او تاکید کرد: یکی از دلایل مهم در آسیب رسیدن به درختان چنار محور ولیعصر ساخت‌وسازهایی است که در سال‌های گذشته شدت گرفته بود و صدمه‌هایی را به درختان این خیابان وارد کرده بود که شورای شهر در مصوبه خود درباره درختان خیابان ولیعصر محدودیت‌هایی را قائل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟