جمعیت امام علی همچنان به فعالیتش ادامه می دهد

به گزازش خبرنگار اجتماعی  رکنا؛ جمعیت امام علی (ع) که چندی پیش اخبار بازداشت سه تن از اعضای هیئت مدیره آن منتشر شد، در مدت زمانی که فعالیت می کرده است، جامعه هدف گسترده ای را شامل شد. اگرچه دستگاه قضائی کشور، موظف به بررسی مواردی است که در آن احتمال تعدی به مامن قضایی جامعه شده باشد، اما، این پرسش مطرح است که تکلیف تمام کسانی که در این مدت تحت حمایت این انجمن، خدمات دریافت می کردند، چه می شود.

در این خصوص، یکی از اعضای هیئت مدیره جمعیت امام علی (ع) که تمایل نداشت نام خود را اعلام کند،  رکنا گفت:تا الآن در رابطه با شخصیت حقوقی جمعیت امام علی(ع) هیچ توضیحی داده نشده است. البته تصمیم گیری در خصوص شخصیت حقوقی سازمان ها، در زمره اختیارات شورای ملی توسعه سازمان های مردم نهاد است.

این عضو هیئت مدیره جمعیت گفت: جمعیت امام علی به عنوان یک نهاد حقوقی، در حال فعالیت است. بنابراین فعالیت جمعیت باقی است و جامعه هدف آن هم هنوز خدمات حمایتی را دریافت می کنند.

وی در پایان گفت: سازمان های مردم نهادی مانند ما تلاش دارند تا برای اقشار آسیب دیده مطالبه گری کنند. اینکه بخواهیم انجمن های مانند ما به سازمان های خدمت گزار محض تبدیل شوند و صرفا به اقدامات خیریه ای محدود شوند، در دراز مدت به نفع جامعه نیست. زیرا جوامعی که سازمان های مردم نهاد در آن نتوانند مطالبه گری کنند، در آینده هرج و مرج را تجربه خواهند کرد. هرج و مرجی که با جریان های کور راه خواهد افتاد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟