نظارت پیش دبستانی ها از بهزیستی به آموزش و پرورش سپرده می شود / جلسه ویژه نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت کلاس اولی ها

پیش دبستانی / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آموزش دوره پیش دبستانی به عنوان گام اول آموزش رسمی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پایه اول دبستان اثرات مثبت خواهد گذاشت.

شخصیت فرد در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد. کودک نیاز به شرکت در فعالیت های اجتماعی بیشتری دارد و حضور در محیط های پیش دبستانی این امکان را به او می دهد تا با دیگر کودکان همسن و سال خود ارتباط برقرار کرده و به تدریج مهارت های اجتماعی لازم را برای برقراری روابط اجتماعی به دست بیاورد. تاثیر این مقطع بر اختلاف رفتاری و موفقیت های تحصیلی بعدی دانش آموزان برآورده کند.

اما کودکان امسال به دلیل شیوع بیماری بیش از 3ماه از مقطع پیش دبستانی را از دست داده و قرار است در سال جدید به کلاس اول قدم بگذارند. محروم شدن از مقطع پیش دبستانی ضربه و آسیبی به دانش آموزان کلاس اول خواهد زد؟

احمد نادری، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، این موضوع را تشریح کرده و تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا حادثه غیرمترقبه ای بود که ایران و جهان تحمیل شد و آسیب آن را نمی توان ملی و در سطح ایران بررسی کرد. نسل پیش دبستانی با صدمات و آسیب هایی روبرو شدند و چاره ای برای آن وجود ندارد.

فاجعه کرونا هنوز تمام نشده است

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید با برنامه ریزی پیش رفت، افزود: به دلیل آن که دانش آموزان پیش دبستانی حدود 4 ماه (از اسفند تا کنون) را از دست داده اند. در هفته آینده که کمیسیون های مجلس شکل می گیرد و اولین جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برگزار می شود قرار است در مورد این مسئله بحث و گفتگو خواهیم کرد تا این 3-4 ماه به نوعی جبران شود. البته باید دید که شیوع کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و باید مدل های متفاوتی برای رویارویی با کرونا در نظر بگیریم. در حقیقت فاجعه کرونا هنوز تمام نشده است و بازی کرونا با جوامع بشری ادامه دارد.

پیش دبستانی ها زیر مجموعه آموزش و پرورش شود

احمد نادری در پاسخ به این سوال که بسته بودن پیش دبستانی ها به دلیل کرونا چه آسیبی به کلاس اولی های 99 خواهد زد و آیا  نمی شد برنامه آنلاینی برای این کودکان نیز تعیین می شد  گفت: این ایراد به بهزیستی وارد است. پیش دبستانی ها و مهدکودک ها زیر نظر آموزش و پرورش نیست بلکه بهزیستی نظارت بر آن را به عهده دارد. این ایراد باعث شده که کودکان با خلاء جدی مواجه شدند. یکی از برنامه جدی  در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری این است که مهد کودک ها را زیر نظر آموزش و پرورش تعریف شود. پیش دبستانی ها نیز زیرنظر آموزش و پرورش برود تا راحت تر می توان برای آنها برنامه ریزی کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟