استان جدیدی به کشور اضافه نمی کنیم

به گزارش رکنا؛ جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور  با بیان اینکه اخیراً اظهار نظرهایی برای تقسیم استان‌های پهناور مانند سیستان و بلوچستان مطرح شده است؛ تصریح کرد: دولت هیچ طرح و برنامه‌ای برای تقسیم و ایجاد استان جدید ندارد.

ایجاد 4شهرستان در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۱ هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع، ۱۱درصد وسعت ایران را در برگرفته و دومین استان پهناور کشور به شمار می‌رود؛ ادامه داد: دولت برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و ایجاد توسعه همه جانبه و متوازن در همه مناطق این استان، در سال گذشته با ایجاد چهار شهرستان جدید «بمپور»، «دشتیاری»، «سرباز» و «تفتان» موافقت کرد که امیدواریم هرچه سریعتر با تلاش مسوولان و مردم خوب استان، شاهد رشد شاخص‌های توسعه در این استان بویژه شهرستان های تازه تاسیس باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: ایجاد هرگونه تقسیم بندی جدید از سطح دهستان و بخش تا شهرستان و استان، بر اساس توجیهات و مطالعات تخصصی انجام می‌شود.

نباید وحدت مردم خدشه دار شود

عرف تصریح کرد: تعدد دیدگاه‌ها و نظرات در این زمینه یکی از ویژگیهای یک جامعه پویا و دارای بلوغ سیاسی است که بسیار ارزشمند و گرانمایه می‌باشد اما باید دقت شود که اختلاف دیدگاه‌ها به وحدت مردم خدشه وارد نکند و منجر به سوء استفاده دشمنان انقلاب نشود.

استان سیستان ‌و بلوچستان واقع در جنوب شرق کشور دارای ۲۳ شهرستان ، ۵۸ بخش، ۵۰ شهر و ۱۲۳ دهستان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟