برگزاری جشن آب‌رسانی به روستاهای اهواز

به گزارش رکنا، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه پیگیری مصوبات هیئت دولت در استان اظهار داشت: مدیریت یکصد هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد‌ برنامه دولت برای کنترل این مسئله در استان بوده است. این برنامه تاکنون موفقیت آمیز بوده و سبب شده مسئله ریزگرد با منشا داخلی برای همیشه حل شود.

وی با اشاره به کنترل ریزگردهای با منشا داخلی با همکاری سازمان منابع طبیعی و سازمان آب و برق و جهاد نصر افزود: ریزگردهای استان منشا خارجی و آخرین مورد از سوی عراق وارد استان شده بود. از نظر وضعیت ریزگردها، 33 هزار هکتار از این کانون‌ها زیر کشت و 8 هزار هکتار مرطوب سازی و یکصد هزار هکتار هم مدیرت چرای دام شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای پیش بینی و رصد ریزگرد دو دستگاه لیدار برای سازمان هواشناسی و دو دستگاه ILS برای فرودگاه شهید سلیمانی اهواز تهیه شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تولید و انتقال برق بیان داشت: متوسط قطعی برق در استان 50 درصد کاهش یافته است. با وجود موفقیت های مناسب در بخش توزیع و انتقال برق، متوسط قطعی برق در اهواز از 400 دقیقه در سال به 200 دقیقه درسال کاهش یافته است.

‌شریعتی با اشاره عقب ماندگی دولت در اجرای پروژه آب غدیر اهواز گفت: در پروژه آب غدیر پیشرفت‌های خوبی داشتیم ولی با این وجود از برنامه عقب هستیم. دلیل آن هم تغییر قیمت‌ها و دیگر عوامل است که به زودی امیدواریم حل شود.

وی در زمینه مسئله آب شرب منطقه غیزانیه اظهار داشت: فاز اول آب‌رسانی غیزانیه در 2-3 روز آینده به بهربرداری و فاز دوم طی یک ماه آینده به پایان می‌رسد. آب روستای شاه بهار از رامشیر با ایجاد خط لوله 24 کیلومتری و آب روستای سودان نیز مطابق برنامه تا یک ماه اینده تامین می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تامین اعتبار برای پروژه آبرسانی روستاهای حاشیه دز و قلعه سرد ادامه داد: این پروژه‌ها با پیشرفت 30 درصدی در سال 86 متوقف شده است. اکنون وضعیت سازه این پروژه انجام شده ولی هنوز منتظر تجهیزات هستیم تا پروژه به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه اهواز مخزن شماره یک لایروبی و با نصب دستگاه کیالاری مخزن دوم نیز درمدار قرار گرفت ولی باید فیلترها نصب شود. با همکاری سازمان آب و برق، از مسیر کانال چمران و رود کرخه آب روستاهای اهواز تامین می‌شود. با اضافه شدن آب کرخه، امیدواریم در هفته دولت امسال جشن آبرسانی به تمام روستاهای شهرستان اهواز را برگزار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 572850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟