بررسی ویژه  سیاست های اقتصادی و اجتماعی در حوزه زنان / این روزها در پیچ خطرناکی قرار داریم

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، با بیان اینکه دیروز جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد خبر داد: بحث اجرای سند تحول بنیادین خانواده و سیاست های جمعیتی در جلسه امروز ما مورد نقد و بررسی قرار گرفت تا انشالله در آینده نزدیک نتیجه آن را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ما در راستای بررسی شاخص های جنسیتی و تحکیم و بنیان خانواده کارهای زیادی انجام اما امروز برروی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه زنان و خانواده توجه شد و توانستیم سیاست های اولیه را بررسی کنیم.

اولاد قباد در پاسخ به این سوال که مجلس جدید به زودی روی کار خواهد آمد آیا این مسئله باعث نمی شود که کارهای شما متوقف شوند توضیح داد: هر شخصی که مسئولیتی قبول می کند باید انتقاد پذیر باشد تا بتواند سیاست هایش را پیش ببرد کمااینکه ما در مجلس دهم با آنکه نقد های زیادی به آن وارد می شد اما تمام تلاشمان را کردیم که لایحه های خوبی مصوب شوند که از جمله آن طرح تشدید مجازات اسید پاشی، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از زنان ایرانی و... هستند.

وی ادامه داد: فارغ از نگاه هایی که وجود دارد باید مجلس یازدهم نیز در راستای منافع ملی حرکت کند تا بتوانیم شاهد اتفاقات مثبتی در کشور باشیم. زمان جنگ افراد جانشان را برای خاک کشور در طبقه اخلاص گذاشتند فلذا امروز نیز ما این وظیفه را داریم که برای کشورمان بهترین تصمیمات را بگیریم.

اولاد قباد در پایان تاکید کرد: در این شرایط که در پیچ خطرناکی قرار داریم باید همبستگی ملی را بالا ببریم تا کشورمان پیشرفت کند بنابراین امروز با وجود تحریم های ظالمانه نیاز داریم که شاهد یک وفاق ملی در همه سطوح کشور باشیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 568571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟