مدرسه ها خالی از دانش آموز ! والدین از ترس کرونا فرزندان خود را نیاوردند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حضور دانش آموزان از امروز شنبه 27 اردیبهشت ماه در مدارس اختیاری شد اکثر مدارس اعلام کرده اند که دانش آموزان باید برای رفع اشکال به مدرسه بیایند اما زمانی که در فضای مجازی اظهارات والدین را دنبال می کنیم این مسئله مورد تاکید بسیاری از آنها است که اجازه نمی دهیم فرزندانمان به مدرسه بروند حال باید دید مدارس در روز نخست بازگشایی بعد از تعطیلات کرونایی  چه وضعیتی داشتند.

هفته قبل وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که کلیه مدارس ابتدایی و متوسط (به جز کودکان استثنایی) از 27 اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره‌مند شوند دایر خواهد شد کمااینکه حضور دانش‌‌آموزان در کلاس ها اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سئوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

حاجی میرزایی در ادامه تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و باید در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام کنند.

امروز شنبه 27 اردیبهشت ماه بالاخره شاهد بازگشایی مدارس بودیم که بر اساس بخشنامه ارسال شده به مدارس، باز شدن آنها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بوده و تمام عوامل اجرایی، آموزشی و دانش‌آموزان در زمان حضور در مدارس ملزم به استفاده از ماسک و دیگر وسایل بهداشتی فردی هستند. همچنین در زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس، فعالیت بوفه مدارس تعطیل بوده و هیچ گونه مواد خوراکی نیز عرضه نخواهد شد.

قبل از رفتن به سراغ مدارس و وضعیت آمدن دانش آموزان به مدرسه این سوال مطرح است که رفع اشکال، آنلاین امکان پذیر نبود؟ ترافیک اضافه برای شهر ایجاد نمی شود؟ اگر قرار است مدارس باز شوند چرا با این شکل پراکنده ؟ یا باز شوند و یا اگر شرایط هنوز قرمز است چه لزومی به بازگشایی وجود دارد ؟

 برای مشاهده وضعیت مدارس به نقاط مختلف تهران از جمله شهرری، جوادیه، انقلاب و خیابان فاطمی مراجعه کردیم تا وضعیت مدارس را بعد از بازگشایی بررسی کنیم فلذا ابتدا سری به مدارس شهرری زدیم.

 شهرری/ حتی 20 دانش آموز هم نیامدند

در خیابان ذکریا رازی معروف به (24 متری) کوچه ای به نام «مدرسه» وجود دارد که نزدیک 6 ساختمان تحصیلی دولتی و هیئت امنایی در پایه های مختلف وجود دارد که به صورت کلی بیش از 2500 دانش آموز در آنها تحصیل می کند اما داخل کوچه خالی از آدم بود .وقتی سراغ یکی از پدران مدرسه رفتیم گفت که از صبح 20 دانش آموز نیز برای کلاس هایشان به مدرسه نیامده اند.

بعد از آن به سمت میدان معلم رفتیم که اطراف آن مدرسه دوره متوسط اول کشاورز جود پسران قرار داد؛ در حالی که این مدرسه درهای خود را به روی دانش آموزان باز کرده بود اما خبری از فرد محصل نزدیک آن نبود فلذا می توان گفت که هنوز خانواده های زیادی در شهرری با توجه به ترسی که از کرونا دارند، علاقه به فرستادن بچه هایشان به مدرسه ندارند بنابراین راهی جوادیه شدیم.

جوادیه / حضور دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی بعد از سه ماه تعطیلی

کودکان در کوچه ها فوتبال بازی می کنند و در گوشه ای دیگر چند نوجوان سوار بر دوچرخه هایشان هستند. به یکی از آنها می گویم که چرا به مدرسه نرفته اید که در پاسخ گفت:« یعنی نمی دونی کرونا اومده که این سوال رو میپرسی!؟» بعد راهش را گرفت و رفت. این محله را ده متری اول جوادیه می شناسند و از نظر آسیب های اجتماعی یکی از مناطق پر آسیب است.

در نهایت به مدرسه غیر انتفاعی دخترانه دوره اول بشری رسیدیم که بر عکس مدارس شهرری نسبتا شلوغ بود. مدیر این مدرسه در گفت و گویی که با خبرنگار رکنا  داشت درباره استقبال دانش آموزان گفت: خانواده ها با وجود آنکه حضور در کلاس ها اختیاری است اما استقبال کرده و فرزندان خود را برای رفع اشکال به کلاس فرستاده اند البته بسیاری از کلاس های ما با توجه به ظرفیت مجازی که برای خود ایجاد کرده بودیم به پایان رسیده و دیگر هیچ دانش آموزشی با مشکل عقب ماندن در تحصیل روبرو نیست.

وی ادمه می دهد: فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل در حال اجرایی شدن است و هیچ دانش آموزی را بدون داشتن ماسک و دستکش به مدرسه راه نمی دهیم کمااینکه در کلاس های رفع اشکال نیز فقط 3 دانش آموز حضور دارند کمااینکه استفاده از سرویس بهداشتی نیز برای دانش آموزان ممنوع است.

سپس به مدرسه پسرانه جوانه امید می رویم که هیچ کس در آن نیست و وقتی با یکی از کارمندان آن گفت و گو میکنیم، اذعان می کند که نباید در این شرایط مدارس باز می شدند اما حالا که باز هم شده از سوی خانواده ها مورد استقبال قرار نگرفته و کم تر از 10 نفر برای کلاس هایشان مراجعه کرده اند.

مدارس مناطق متوسط نشین خالی از دانش آموز

بنابراین بعد از این بازدید از مدارس جوادیه به سمت انقلاب و فاطمی حرکت کردیم که وضعیت مدارس تفاوتی با مدارس جنوب شهری نداشت بلکه از آنها خلوت تر نیز بود گویی هرچه به سمت مناطق متوسط نشین حرکت می کنیم خانواده ها بیشتر از فرستادن بچه هایشان ممانعت می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 568451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟