افزایش حقوق کارگران فقط گمانه زنی است / اولین جلسه بررسی اضافه حقوق ، همین هفته

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  به تازگی وزیر کار اعلام کرد که قرار است پیشنهاد افزایش حق مسکن دستمزد کارگران پس از تصویب در شورای عالی کار برای بررسی و تایید نهایی به هیات وزیران تقدیم شود و براساس اخبار منتشر شده نشست شورای عالی در روز چهارشنبه هفته جاری تشکیل خواهد شد تا بررسی های سه جانبه درنهایت به هیئت وزیران منعکس شود.

چندی پیش مقام معظم رهبری در اظهارات خود توصیه کردند که باید نظرات کارگران نیز لحاظ شود و به سمت عدالت برویم فلذا نیاز است تا ماده 41 قانون کار به صورت کامل اجرا شود نه اینکه فقط به حق مسکن و حق بن مبلغی اضافه شود چراکه همه بنگاه های اقتصادی این حقوق را پرداخت نمی کنند بلکه فقط پایه حقوق را واریز می کنند.

علیرضا حیدری نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که وضعیت افزایش حقوق کارگران چگونه است و چه دورنمای امیدوار کننده ای برای افزایش حقوق وجود دارد  گفت: هنوز دعوت نامه ای برای شرکت در جلسه شورای عالی کار ارسال نشده است کمااینکه دستور کار و مذاکراتی نیز در این خصوص مشخص نشده است.

گمانه زنی درباره افزایش حقوق زود است

وی با بیان اینکه گمانه زنی های فعلی در خصوص افزایش حقوق زود است گفت: البته براساس بخشنامه دستمزدی که در فروردین صادر شد دو ظرفیت برای شورای عالی کار اعم از تغییر در حق مسکن و جابجایی آیتم های حقوق دیده شده بود فلذا ما باید منتظر باشیم تا مشخص شود که شورای عالی کار با چه دستورالعمل های جلسات خود را شروع خواهند کرد.

حیدری با بیان اینکه قبل از سال  99 دولت قول داد که وقتی شرایط مناسب بود در خصوص حق مسکن ورود پیدا کرده و آن را به بخشی از مزد اضافه کند تصریح کرد: فعلا نمی توان نتیجه گیری زود هنگام کرد بلکه باید منتظر ماند تا جلسات شورای عالی کار برگزار شوند.توصیه های مقام معظم رهبری نیز در خصوص رضایتمندی کارگران بسیار مفید بود چرا که باعث شد تا به این موضوع جدی تر از قبل نگاه شود.

جسله شورای عالی کار چند روز دیگر برگزار خواهد شد

نماینده کارگران در شورای عالی کار خاطر نشان کرد: بر اساس اخبار موثق، اواسط این هفته و یا اوایل هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: باید توافقات به گونه ای باشد که همه به نوعی از آن راضی باشند تا اگر کسی تخلفی نیز انجام داد بتوان از آن شکایت کرد اما در مصوبه آخر شورای عالی کار فروز اصلی رعایت نشد که امیدواریم در این مذاکرات جدید این اتفاق رخ بدهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟