پاسخ رهبران زن سیاسی جهان به نامه معصومه ابتکار

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، آلیشیا بارنا، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد منطقه آمریکای لاتین و کارائیب در پاسخ به مکاتبه معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام مراتب احترام خود، از فشار اجتماعی و اقتصادی مضاعفی که با شیوع ویروس کرونا بر خانواده های ایرانی تحمیل شده، ابراز تاسف کرده است. وی تاکید کرده که این کمیسیون درخواست رفع تحریم ها، که عامل تضعیف ظرفیت کشورها برای مقابله با این ویروس است را در سطوح بین المللی و به ویژه به دبیرکل سازمان ملل و اجلاس مجازی گروه ۲۰ منعکس می کند.

میمنت محمد شریف؛ مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد نیز در پاسخ به مکاتبه معصومه ابتکار اعلام کرده که برای انعکاس درخواست رفع تحریم ها تلاش خواهد کرد.

همچنین اینگر آندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در پاسخ به مکاتبه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تشکر از ارسال نامه و ابراز تاسف از اخبار شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایران خواستار پذیرش همدردی اش با دولت و ملت ایران، به خصوص خانواده هایی که مستقیما با این ویروس دست به گریبان بوده اند شده و اعلام کرده با همکاری و همراهی دبیرکل سازمان ملل تلاش می کند مشکلات ایران را برای واردات داروها و تجهیزات مورد نیاز برای کاهش اثرات این ویروس با تمامی دولت ها در میان بگذارند.

آندرسن با تاکید براینکه قدردان نقش کلیدی زنان ایرانی در مبارزه با این ویروس است به نقش تخریب اکوسیستم، کوچک شدن زیستگاه ها و‌ دیگر تغییرات اقلیمی و محیط زیستی بر شیوع این ویروس اشاره کرد.

معصومه ابتکار ماه گذشته طی نامه ای به رهبران سیاسی زن جهان که از طریق وزارت امور خارجه ارسال شد، نکات مهمی را خطاب به زنان رهبر سیاس جهان عنوان کرد. متن نامه وی به شرح زیر بوده است:

پاندمی کوید ۱۹ چالشی با ابعاد بسیار بزرگ است که مرز، نژاد، قومیت و دین نمی شناسد و بحرانی است نیازمند پاسخ متحد و منسجم کشورها و جامعه مدنی تا جان ها و معیشت ها را نجات دهد.

در این حال، درگیری ها و عملیات نظامی در دنیا باید فورا متوقف و تحریم ها بدون قید و شرط برداشته شود تا فعالین محلی و ملی و بین المللی بتوانند برای تامین نیازها، خدمات و تجهیزات درمانی اقدام و به کاهش آثار اجتماعی و اقتصادی این همه گیری بر خانواده ها و معیشت ها کمک کنند.

جمهوری اسلامی ایران اما در شرایط با شدیدترین و بی رحمانه ترین تحریم های تاریخ در ماههای گذشته مواجه بوده است. تحریم هایی که نه تنها رشد اقتصادی و ظرفیت مدیریت نیازهای اجتماعی و اشتغال را محدود کرده بلکه مانع رفع نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

همه گیری کوید ۱۹ در ایران با تحریم ها یا به عبارت روشن تر با تروریسم اقتصادی علیه کشور من تشدید شده و کادر بهداشتی و درمانی که بخش عظیمی از آنها زنان شامل پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستان ها هستند در همین وضعیت دشوار، خستگی ناپذیر برای نجات مردم با این بیماری مبارزه کرده اند. علاوه بر این زنان ایرانی در حفاظت از خانواده ها و اجرای فاصله گذاری اجتماعی نقش کلیدی ایفا می کنند. آنها همچنین به عنوان کارآفرینان برای تولید وسایل مورد نیاز کادر پزشکی مانند ماسک و گان فعال شده اند. با این حال فشار تحریم های ظالمانه عوارض زیادی برای مردم ما داشته است. اینجانب صدای زنان و خانواده های ایرانی را به گوش شما می رسانم و از شما دعوت می کنم که اقدام کنید و اعتراض خود را به ادامه تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علت ملت ایران را اعلام نمایید.

ارزش های مشترک انسانی ما حکم می کند که کنار هم متحد بایستیم و با ظلم مقابله کنیم. مردم ایران مواضع شما را در این برهه حساس در قلب هایشان حک می کنند. من منتظر اقدام و پاسخ شما در این موضوع حیاتی و فوری هستم.

Thumb

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 566600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟