تخلف آشکار تورهای مسافرتی در این روزهای کرونایی  / سفر همچنان ممنوع

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تورهای سفری یک روز مسافرتی شروع شده است. این در حالی است که مسافران این تورها در یک ون و اتوبوس که فضای بسته و فقط یک تب سنجی می شوند هر کدام می توانند به کووید19 مبتلا شوند. امکان شیوع در این فضاهای بسته که افراد به صورت طولانی مدت کنار هم هستند بیشتر است. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد شروع به کار تورهای مسافرتی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: من یادم نمی آید که مجوزی برای شروع به کار تورهای مسافرتی داده باشیم. برای بازگشایی هتل ها و اقامتگاه ها مجوزی صادر نشده است.

تب سنجی در کرونا  ارزش ندارد؟

وی افزود: حمل و نقل عمومی نیز برای ترددهای ضروری مجوز فعالیت پیدا کرده اند. سفرهای تفریحی که با ون یا اتوبوس انجام می شود، معمولا برای مقرون به صرفه بودن تمام صندلی ها پر می شود. همانطور که قبلا گفته بودیم از 80 تا 95درصد جوانان در این تورها به بیماری کووید19 مبتلا می شوند. چرا که این بیماری بی علامت و کم علامت است و سنجش تب در کسی که علامت ندارد ولی می تواند ویروس را منتقل کند هیچ ارزشی ندارد.

حریرچی با بیان این که صنعت گردشگری در اشتغال بسیار مهم است، گفت: ولی تصمیم گیری در مورد فعالیت این صنعت در ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد. برای تورهای یک روزه یا تورهای مسافرتی چند روزه مجوز صادر نشده است. هر خارج از مجوزها هر فعالیتی غیرقانونی است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 566290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟