معاون درمان وزارت بهداشت: شدت ابتلا به کرونا در ایران کاهش یافت/ مرگ های پنهان در کشور کم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بسیاری از مردم از ترس ابتلا به کرونا به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند. بیماری هایی که در نقطه اول می توان آن را درمان کرد اما بیمارستان نمی روند و پس از گذشت زمان با پیشرفت بیماری روبرو می شوند. آیا باید منتظر افزایش مرگ های پنهان در ایران باشیم؟

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در هر کشوری ممکن است مرگ های پنهان وجود داشته باشد. اما در ایران مرگ های پنهان کم است چرا که تعداد خانه سالمندان کم است. یکی از جاهایی که در دنیا جزو مرگ های پنهان محسوب می شود آسایشگاه سالمندان و زندانهاست.

مرگ های پنهان معتادان

وی با اشاره به تصمیم قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه تصمیم خوبی گرفت و 100هزار زندانی را آزاد کرد. در ابتدا اما در جمع آوری معتادان متجاهر مقاومت کردیم و این ساماندهی را به تعویق انداختیم. در حالی که می توانست باعث مرگ های پنهان در مراکز نقاهتگاه و آسایشگاه ها باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در ایران هر کشور دیگری مرگ پنهان اتفاق می افتد. ولی در حال حاضر در ایران باید کمتر باشد چرا که آسایشگاه سالمندان کمتر است.

کاهش شدت کرونا در ایران

جان بابایی تاکید کرد: بررسی سیر بیماری کرونا، نشان می دهد که شدت بیماری کرونا کاهش یافته و بیماران زیادی بدحال نیستند. قبل از عید درصد بالایی از مراجعات به بیمارستان ها بیماران نسبتا بدحال بودند ولی در حال حاضر حال بیماران بدحال نیست و میزان استفاده از آی سی یو کمتر شده است. عملا احتمال این که به خاطر بدحال بودن در خانه فوت کنند بسیار کم است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟