قالیباف رییس مجلس هم شود پرونده های تخلفات مالی اش در شهرداری را پیگیری می کنیم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدباقر قالیباف در یک قدمی ریاست مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در حالی که اعضای شورای شهر در مدیریت جدید از بی انضباطی های مالی بسیاری در دوره شهرداری او خبر می دهند. آیا قرار است پرونده این بی انضباطی ها مالی مسکوت بمانند؟

حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران در این مورد به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: جهت گیری های اساسی شورای پنجم شهر تهران اهتمام به امر انضباطی مالی در مجموع کل شهر است. طی دو سه سال اخیر سعی کردیم این سیاست را دنبال کنیم.

وی افزود: از آنجایی که شهردار سابق  طولانی ترین دوره مدیریت شهری را به مدت 12سال در شهرداری تهران در 40سال انقلاب اسلامی داشته و نقطه عطفی برای تداوم مدیریتی است، ما که تحویل گیرنده این دوره 12ساله هستیم طبعا باید مشخص می کردیم که چه وضعیتی را در ابعاد مختلف از شورای چهارم شهر تهران، شهردار دریافت کردیم. به این منظور اولین طرح تحویل و تحول شهرداری در ابعاد مختلف بود. این ابعاد اعم از منابع و مصارف، مطالبات و بدهی ها و... بود. محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران موظف شد و در دوره مقرر گزارشی را تقدیم شورای شهر کردند.

52هزار میلیارد تومان بدهی گزارش شده توسط نجفی

رسولی با بیان این که در یکی از بندهای گزارش به رقم 52هزار میلیارد تومان بدهی اشاره داشتند، تاکید کرد: بدهی های سازمان بزرگ مقیاسی مانند شهرداری، یک بحث است، انضباط و کنترل مالی در این دوره و مجموعه امور مالی بحث دیگری است که مهم تر از بخش اول است. نفس بدهکار بودن ابرسازمانی مانند شهرداری کمتر از این است که طی این 12سال و دو دوره کاندیدای ریاست جمهوری شدن به چه میزان از ظرفیت شهرداری تهران برای مقاصدی خارج از حوزه مدیریت شهری استفاده شده است. این گزارش ارائه شده و بخشی از آن به صورت مصداقی به پاره ای از تخلفات صورت گرفته مربوط می شد. آن تخلفات توسط آقای شهردار به قوه قضائیه منعکس شد و ما همچنان منتظر رسیدگی به این پرونده ها هستیم.

خزانه دار شورای شهر تهران گفت:  از فرصت استفاده می کنم و می گویم حوزه مدیریت شهری دوره پنجم با پرهیز از بهره برداری سیاسی از این جایگاه با همه شهردارانی که داشتیم، با موکلانمان (شهروندان تهران) عهد بستیم که شهرداری در مناسبات سیاسی به ویژه در امر انتخابات سازمان فعالی مانند گذشته نباشد. به همین دلیل هیچ کدام از 21عضو شورای شهر تهران برای کاندیدای مجلس یازدهم داوطلب نشدیم. هیچ گونه فعالیتی شهرداران نجفی، افشانی و حناچی در راستای رسیدن به مناسب قدرت ندارند چرا که مدیریت شهری حوزه ای غیرسیاسی است و ما حق نداریم با استفاده از ظرفیت شهرداری به سایر امور حتی امور مهم مانند سرنوشت انتخابات بپردازیم.

جنگ سرد بین دولت و شهرداری تهران

وی با اشاره به این که شهرداری تهران با توجه به چند صد وظیفه و ماموریت اساسی که بر عهده دارد ناگزیر است که با تمام ارکان نظام ارتباط داشته باشد، افزود: ما مدعی هستیم که به جنگ سرد جاری قبلی در مناسبت دولت و شهرداری پایان دادیم و با رئیس جمهوری، وزرا و... رابطه حسنه ای داریم و بخش قابل توجهی از دولت به شهرداری پرداخت شده و امروز شهرداری را رقیب خودش نمی داند بلکه کنار خود می داند. در عرصه مبارزه با شیوع بیماری کرونا همکاران ما در کنار سعید نمکی، وزیر بهداشت و همکارانشان حاضر هستند. در مجلس دهم که تا 31 خردادماه حیاتش ادامه دارد نیز 30 نماینده تهران در منظومه فکری شورای شهر تهران بودند و به یک جمع 52نفره برای راهبری عمومی بهتر شهر تهران رسیدیم. با ورود مجلس جدید هیچ کدام از 30 اصلاح طلب کنونی حاضر در مجلس، در لیست 30نفر راه یافته به مجلس حضور ندارند.

من همشهری قالیباف هستم

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که صرف نظر از مناسبت همچنان در عمل به وظیفه ای که داریم و قسمی که خوردیم رویه خود را ادامه می دهیم، تاکید کرد: در صورتی که راه یافتگان به مجلس یازدهم نیز به تعامل موثر و به دور از مناسبات سیاسی با شورای شهر تهران و تعامل شهرداری برای اداره پایتخت علاقمند باشند، در خدمت نداشتیم.

خزانه دار شورای شهر تهران با تاکید بر این که از طرح مسائل ابایی نداریم، گفت: چند تحقیق و تفحص در شورای شهر تهران مطرح شد که گزارش یکی از این تحقیق و تفحص ها ارائه شد و چند تحقیق و تفحص دیگر در حال انجام است. ما باید مسائل را با هم تفکیک کنیم. من همشهری قالیباف هستم و از قدیم الایام روابط دوستانه ای داشتیم اما دیدگاه های فکری متفاوت داشتیم. ما از طرح مسائل ابایی نداریم.

مسائل دوره قبل مدیریتی را دنبال می کنیم

رسولی گفت: صرف نظر از این که شهردار سابق رئیس مجلس شود یا خیر ما براساس تفکیک نقش و جایگاه هر دو حوزه و در راستای وظیفه ای که شهروندان تهرانی بر عهده ما گذاشتند بدون لکنت زبان و واهمه از هزینه هایی که دارد حرف هایمان را می زنیم. در عین حال که اداره پایتخت صرف نظر از مباحث سیاسی نیازمند هماهنگی با تمام ارکان نظام است، به ویژه در شرایط فعلی و روزها آغاز به کار مجلس یازدهم با بحران کرونا روبرو هستیم. این معضل بخش قابل توجهی از اقتصاد حوزه مدیریت شهری را دچار تغییرات و نوسانات بسیار شدید کرده است. در حال حاضر شرایط بسیار شکننده است و اگر تمام ارکان نظام در اداره امور پایتخت شریک و سهیم باشیم باز هم عمق برجا می ماند. اتحادیه اروپا شیوع کرونا را هم سطح جنگ جهانی می دانند. رئیس جمهور امریکا 2هزار میلیارد دلار معادل 5برابر بودجه دفاعی این کشور را برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته است.

رسولی با اشاره به این که در 3سال گذشته یعنی درحالت عادی و قبل از بحران کرونا نیازمند به این تعامل بودیم، افزود: در شرایط بحران کنونی با انسجام بهتر و حفظ حقوق طرفین، حریم ها و مواضع آمادگی داریم که با دیگر ارکان تعامل داشته باشیم. تمام مسائل در جای خود قابل طرح است و افکار عمومی آگاهانه و خردمندان قضاوت خواهد کرد..

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟