تصاویر تازه  منتشر شده از یوز ایرانی + فیلم
حجم ویدیو: 18.54M | مدت زمان ویدیو: 00:02:31

به گزارش خبرنگار محیط زیست رکنا، انتقال یوزپلنگ جوان ایران به زیستگاه اصلی خود یعنی منطقه حفاظت شده توران باعث شد تا حاشیه های زیادی برای انتقال این حیوانات به وجود بیاید.

ایران سه ساله که در پارک پردیسان تهران نگهداری می‌شد به دلایلی مانند آلودگی هوا، هدف مهم و ارزشمند تکثیر این گونه نادر و زیبا، به توران بازگردانده شد.

اینکه اساسا سال‌های گذشته، ایران در کنار دو یوزپلنگ ماده و نر، دلبر و کوشکی با چه دیدگاه محیط زیستی و تصمیم گیری مدیریتی از زیستگاه اصلی خود به تهران منتقل شده اند جای تامل دارد که مسئولان محیط زیستی کشور این بازگشت ایران و برنامه ریزی برای بازگشت دلبر و کوشکی را یک اتفاق مهم و ارزشمند محیط زیستی تلقی می کنند.

حال جدیدترین تصاویر دوربین های تله ای از یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران پخش شده است.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که شرایط اقلیمی داخل تصاویر این مسئله را نشان می دهد که هیچ‌کدام از این تصاویر جدید و حداقل مربوط به بهار نیستند چراکه پوشش گیاهی موجود در آن مختص به پاییز یا زمستان است.

گفتنی است که تمامی این تصاویر مربوط به فقط یک فرد یوز نر است که دفعات متعدد از آن تصویر برداری شده اما اینگونه در حال وانمود شدن است که از چند یوز مختلف تصویر برداری شده که این هم باز تلاش اداره کل محیط زیست سمنان برای وارونه جلوه دادن مسئله است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟