تخلف خطرناک در چرخه معدوم سازی زباله های بیمارستانی  + فیلم
حجم ویدیو: 17.43M | مدت زمان ویدیو: 00:02:22

مشاهدات خبرنگار اجتماعی رکنا از محل دفن زباله های بهداشتی در آرادکوه نشان می دهد که بیمارستان ها برخلاف آنچه وزارت بهداشت ادعا می کند زباله های خود را  بی خطرسازی نمی کنند. این بی خطرسازی وظیفه سازمان پسماند نیست اما این سازمان با آهک و دفن زباله ها با بیش از 2متر خاک رس به امحا و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی می پردازند. که گزارش این عملکرد را می توانید در لینک پیوست بخوانید و ببینید :

https://www.rokna.net/fa/tiny/news-562412

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد خصوص علت عدم بی خطرسازی زباله های بیمارستانی به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: همه زباله های بیمارستانی نباید بی خطرسازی شوند و فقط زباله های بخش عفونی باید بی خطرسازی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اما بیشتر زباله های عفونی نیز بی خطرسازی نمی شوند چرا این بی خطرسازی در بیمارستان ها انجام نمی شود؟ گفت: بیمارستانی که این کار را انجام داده متخلف است. حتی به نظر من پیمانکاری که زباله ها را منتقل می کند نیز متخلف است. قطعا این موضوع تخلف است و خروج زباله عفونی بدون بی  خطرسازی  از بیمارستان تخلف است و مسئول فنی بیمارستان متخلف محسوب می شود. شرکتی که این زباله ها را به سازمان محل دفن زباله ها انتقال داده ولی گزارشی در مورد آن ارائه نکرده متخلف است. اگر چنین اتفاقی رخ داده زنجیره ای از تخلف رخ داده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 562690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟