جهانپور: عده ای خارج جبهه نشسته اند و منتقد آمار شهدا هستند + صوت
حجم ویدیو: 18.48M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شورای شهر تهران یک لیست از مبتلایان به کرونا و فوتی های این ویروس از وزارت بهداشت می خواهند که مستند باشد. اعضای پارلمان شهری پایتخت برای تفکیک آمار تهران اصرار دارند اما چرا فقط شورای شهر تهران به آمارهای ابتلا و فوتی های بیماری کرونا در ایران و در شهر تهران اعتراض می کنند؟ آیا آمار فوت تهرانی ها در بهشت زهرا باعث این اصرار شده است؟

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این سوالات پاسخ داده و تاکید کرد: دلیل اصرار اعضای شورای شهر تهران را باید از خودشان بپرسید. ما فکر می کنیم تکلیف حوزه مشخص است. آمارها طبق استانداردهای بین المللی یکی از شفاف ترین اطلاع رسانی را در جمهوری اسلامی ایران در کوید19 داشتیم.

آمار را گورستان ها اعلام نمی کنند

وی با بیان این که خط تبلیغاتی خاصی هم دنبال می شود، افزود: بعضی از دوستان نیز شاید از آن خط تبلیغاتی اطلاع نداشته باشند و ذهنیتی نداشته باشند. من نمی دانم چرا این اتفاق می افتد. نکته ای که مهم این است که قطعا هیچ کشوری آمارها را از سازمان اداره گورستان ها برای ارائه به مردم نمی گیرند. هر چیزی معیار و شاخصی دارد و استانداردهای خود را دارد. در این حوزه نیز تنها مرجع ذیصلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. تکلیف کاملا روشن است.

برخی سرمایه اجتماعی را نشانه رفته اند

جهانپور با اشاره به این که علاقه دوستانی که گرایش های سیاسی دارند به حوزه سلامت قابل تقدیر است، گفت: سلامت دغدغه همگانی است و قابل تقدیر اما همیشه توصیه کرده ایم و از همه دوستان هم خواستیم و خواهش کردیم که موضوع سلامت را سیاسی نکنند. به نظر می آید علاقه سیاسیون به سلامت بیشتر از عرف جامعه است. این موضوع قابل تحلیل است ولی ما معتقدیم بسیج ملی مقابله با کرونا، کارزار انتخاباتی و سیاسی نیست. ممکن است من یا دیگران اشتباه بگیریم و احساس کنیم در فضای انتخاباتی یا سیاسی هستیم و در همان راستا صحبتی بکنیم. من سخنرانی تبلیغاتی نمی کنم بلکه آمار ارائه می کنم. فکر می کنم برخی از دوستان (جای خاصی هم مدنظرم نیست) سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را هدف گرفته اند. اگر ناراحت نمی شود که می گوییم این کار درستی نیست. اگر ناراحت می شوند خودشان مجددا تامل بکند و در مورد این توصیف کنند تا ما آن را عرضه کنیم. فرض کنید که امروز عده ای در حصر آبادان و اشغال خرمشهر در جنوب ایران در حال جنگ هستند. برخی هم نشسته اند و می گویند تعداد شهدا را کم یا زیاد عنوان می کنید. هر کدام اقدامات درست است ما درخدمت شما هستیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟