پاسخ منفی وزارت بهداشت به دعوت شورای شهر تهران / جهانپور: ما در وزارت بهداشت نمی توانیم به شورای شهر  پاسخگو باشیم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، بسیاری از اعضای شورای شهر تهران به آمارهای ارائه شده توسط وزارت بهداشت انتقاد وارد کرده و آن را محافظه کارانه دانستند. آنها از وزیر بهداشت، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و دیگر مسئولان حوزه سلامت خواستند حقیقت را به مردم بگویند حتی اگر مجبور باشند.اما خواست های شورای شهر با واکنش های تند چند روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت روبرو شد.

در میان محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از وزارت بهداشت خواست که آمارهای مبتلایان و فوتی های شهر تهران به صورت تفکیک اعلام شود. این گفته نیز با واکنش تند سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا روبرو شد.

صبح امروز (چهارشنبه 3اردیبهشت ماه) یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با رکنا از دعوت سعید نمکی، وزیر بهداشت به شورای شهر تهران و ارائه گزارش ابتلای شهروندان تهرانی به کرونا خبر دارد. اما کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این مورد در جمع خبرنگاران به این موضوع نیز واکنش نشان داده و تاکید کرد: به هر حال اعضای شورای شهر از آیین نامه خود اطلاع دارند و بعید می دانم که نامه به وزیر بنویسند که در شورای شهر پاسخگو باشد چنین آیین نامه ای وجود ندارد. به هر حال اعضای شورای شهر ، نمایندگان مردم هستند در شورای شهرها و روستاها می توانند به مسئولان مربوطه نامه بنویسند و تعیین وقت کنند و با آنها در مورد مسائل به گفتگو بنیشنند. اما فکر نمی کنم ارتباطی به سطوح مدیریتی وزارت بهداشت در حد وزیر و معاونین داشته باشد.

به گفته وی، مسئله خیلی روشن است هر شهر یا روستایی می تواند با مسئولان آن شهرستان هماهنگی کنند و در جلسه با آنها در حوزه سلامت، بیماری کرونا و... توجیه شوند و اطلاعات جدید را دریافت کنند.

جهانپور تاکید کرد: در وزارت بهداشت قاعدتا ما نمی توانیم برای یک شورای شهر یا چند شورای شهر پاسخگو باشیم. مجلس، قوای سه گانه وجود دارند و وظایف و آیین نامه مشخص است و غیر از این هم چیز دیگری نداریم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561779 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟