مسئولان باید سوره ناس را بیشتر بخوانند/ صاحبخانه ها حواسشان به بیکار شدگان باشد

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که اجاره بهای مسکن در این شرایط کرونایی و رکورد اقتصادی چرا بدون کنترل در حال افزایش  است و چه کارهایی باید در راستای پایین آمدن انجام داد گفت: بالا رفتن اجاره بهای خانه دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن مسئله تورم است از طرف دیگر بحث بیکاری نیز این روزها پررنگ است که باعث شده تا اقتصاد خانواده هایی که ملک دارند به آن وابسته شود.

حاکمیت وظیفه خود را به خوبی انجام نداده است

وی ادامه داد: شرایط ما امروز به گونه ای است که اعمال قدرت و قانون نمی تواند موثر باشد چراکه ما وظیفه خود را به عنوان حاکمیت خوب انجام نداده ایم بنابراین نمی توان به مردم تحمیل کرد که از گرفتن اجاره بها پرهیز کنند.

جلودار زاده با بیان اینکه می توان برای کرایه خانه یک بخشی از جامعه تعیین تکلیف کنیم اما نمی توانیم به فردی که خانه 60 متری دارد و تنها راه نان درآوردنش همان است، بگوییم که اجاره بهای کمی بگیرند.

نیاز توصیه اخلاقی برای کم گرفتن اجاره خانه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توصیه اخلاقی برای کم گرفتن اجاره، تنها راهی است که امروز در پیش ما است که این راه حل نیز تنها وقتی اثرگذار خواهد بود که ما در این شرایط به یکدیگر رحم کنیم و به یاد داشته باشیم که تنها زمانی که به یکدیگر رحم کنیم برایمان فرج ایجاد می شود. اینکه بخواهیم اجاره بهای خانه فردی را که بیکار شده اضافه کنیم بدون شک یک کار بی رحمانه است.

چریک پیر یک اتاق بی تجمل را برای وزارت انتخاب کرد

او اضافه کرد: در این شرایط آنهایی که اختیار مال و دارایی ملت را بر عهده دارند باید از همه با انصاف تر باشند که این مسئله را در اوایل انقلاب شاهد بودیم یعنی مسئولان نزدیک به مردم بودند برای مثال  بهزاد نبوی زمانی که وزیر صنایع شدند گفته بودند که باید بی تجمل ترین اتاق را برای ایشان انتخاب کنند یا شهید رجایی و دیگرانی که جمهوری اسلامی را از میان همه حوادث جلو بردند خود الگو بودند.

کنار یکدیگر باشیم

جلودارزاده در پاسخ به این سوال که مردم آینه مسئولانشان هستند بنابراین وقتی مسئولان کوتاهی می کنند آنها نیز نسبت به یکدیگر کوتاهی خواهند کرد گفت: طبیعتا در این شرایط باید به فکر یکدیگر باشیم اینکه کسی به فکر ما نیست ما نباید یکدیگر را از بین ببریم بلکه باید با شرایط موجود کنار آمده و اجازه ندهیم که مشکلات ما را از پا دربیاورد.

او اضافه کرد: زوج های جوان درشرایط فعلی اگر می توانند با خانواده هایشان زندگی کنند یا هرطور که شده این شرایط را تحمل کنند تا از این مشکلات گذر کنیم.

حاکمان سوره ناس را بخوانند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما مسئولان این روزهای باید سوره ناس را بیشتر بخوانیم چراکه آیه ابتدایی آن تاکید می کند که خدا حاکم اصلی برای ما انسان ها است و اگر ما مسئولیتی می گیریم باید قبیله داری کنیم که در قران آنهایی که قطع قبیله داری می کنند را ضد ارزش به حساب می آورد فلذا آنهایی که در دولت یا مجموعه حاکمیت می خواهند از این شرایط سود ببرند قطع قبیله داری کرده و باید پاسخ بدهند کمااینکه خداوند جواب خدمت افراد را نیز خواهد داد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟