شرط 75هزار میلیارد تومانی مدیر شهری برای عدم تعدیل نیرو

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در دومین نشست خبری آنلاین در سال ٩٩ که با همراهی محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه دولت بودجه ای ٧۵ هزار میلیارد تومانی برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به بنگاه های اقتصادی در نظر گرفته است، گفت: این تسهیلات با توجه به شرایط کرونایی شامل حال فعالان اقتصادی می شود که نسبت به تعدیل نیروهای خود اقدام نکرده اند.

او با اشاره به اینکه این تصمیم اتخاذ شده در دولت و از سوی ستاد ملی کرونا در شرایط فعلی اقدام مناسبی بوده است، عنوان کرد: در خواست ما در شورای شهر و به طور کلی مدیریت شهری این است که در شرایط فعلی و با توجه به حجم بالای پرسنل شهرداری تهران و چالش هایی که در بحث های مالی با آن مواجه هستیم بخشی از این بودجه به شهرداری تهران اختصاص پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با وجود چالش های فراوان مالی که در زیر مجموعه شهرداری وجود دارد اما نسبت به تعدیل نیرو تصمیمی اتخاذ نشده است، اضافه کرد: این تصمیم در حالی گرفته شده که امکان قانونی برای کاهش نیروها نیز وجود داشته است. به همین منظور درخواست جدی شورا و مدیریت شهری این است که بخشی از این تسهیلات ٧۵ هزار میلیارد تومانی در این شرایط به شهرداری اختصاص پیدا کند.

اعطا با اشاره به اینکه هشت بند از بودجه مصوب سال ١٣٩٩ شهرداری تهران در هیات تطبیق فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفته بود، افزود: بودجه سال ١٣٩٩ شهرداری تهران اسفند ماه سال گذشته در شورای شهر تهران به تصویب رسید و پس از ابلاغ به هیات تطبیق فرمانداری هشت بند آن مورد اعتراض قرار گرفت.فرمانداری در بحث قیمت گذاری های جدید خواهان این شده بود که قیمت ها به صورت جداگانه اعلام شود اما به دلیل پافشاری اعضای شورای شهر بر مصوبه اعتراض به هیات مرکزی حل اختلاف ارسال شد.

او با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای با حضور سه تن از اعضای شورای شهر تهران در هیات مرکزی حل اختلاف برگزار شد، اضافه کرد: در این جلسه که با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران و محمد میرلوحی رییس کمیته اقتصادی و نظارت شورای شهر تهران برگزار شد موارد اختلافی مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در نهایت در این جلسه بر سر اختلافات موجود به توافق نهایی رسیدند و تمامی هشت بند اعتراضی هیات تطبیق فرمانداری تایید شد، در حال حاضر جزییات بودجه سال ١٣٩٩ شهرداری تهران به صورت کامل به تصویب رسیده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا درآمدهای شهرداری تهران به صورت جدی کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: طی دو سال گذشته بخشی از بودجه شهرداری تهران ( حدود ۴۵ تا ۵٠) درصد از طریق صدور پروانه ساخت و ساز و درآمد های ناشی از ارایه خدمات در بحث پسماند و حمل و نقل تامین می شده است.این در حالی است که در حال حاضر درآمد های ناشی از خدمات حمل و نقل و مالیات بر ارزش افزوده به شدت کاهش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه هم اکنون شهرداری ها در تمامی کلانشهرهای کشور با چالش های مالی مواجه هستند، گفت: تورم، هزینه های موجود و همچنین افزایش حقوق و دستمزد به گونه ای باعث افزایش هزینه ها شده است به همین منظور در شورای شهر تهران درخواست داریم به صورت عاجل جلسه ای با حضور ریس جمهور، رییس شورای عالی استانها، شهرداران و مدیران شهری در سایر کلانشهرها و وزارت کشور برای رسیدگی به وضعیت و چالش های شهرداری ها برگزار شود.‌

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد که این جلسه باید قبل از اینکه چالش های جدی شود و مشکلات به بحران تبدیل شود، برگزار شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟