چه مشاغلی می توانند در این دوره کرونایی پولساز باشند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، با شیوع کرونا و بحران اقتصادی که تمام کشورهای جهان را درگیر خود کرده است و بازارهای جهانی دچار مشکل شدند کدام مشاغل می توانند موثر باشند؟ مهدی مطهرنیا- اقتصاد دان پاسخ داد.
مهدی مطهرنیا در گفت و گو با خبرنگار رکنا درباره مشاغلی که در زمان بحران می توانند به چرخ اقتصاد کمک کنند گفت: جوانان باید توجه زیادی به تکنولوژی داشته باشند. فناوری های ارتباطی در ایران تحت تاثیر زیست جهان ایدئولوژیکی است که ایرانیان در آن قرار گرفته اند. اساسا نگاه به فناوری های ارتباطی و حوزه ارتباطات هیچگاه مثبت نبوده است. و هر فردی که وارد سیستم های فناوری ارتباطی می شود را به عنوان فردی که به دنبال اتلاف وقت یا کسی که به دنبال ایجاد فضایی برای دست یابی به تفریحات ناسالم هست خطاب می کنند اساسا ورود به صحنه ارتباط و ارتباطات اینترنتی در فضای مجازی را زایل کننده زمان و همچنان و اتلاف وقت را به دنبال دارد. این تفکر اشتباه است چرا که فناوری های ارتباطی نه تنها اتلاف کننده وقت نیستند بلکه فضای مجازی واقعیت موازی زندگی ما است.
وی در ادامه افزود: در زمان کنونی ما می توانیم به اشتغال هایی روی بیاوریم که این اشتغال ها بالطبع با استفاده از شبکه اینترنت صورت می پذیرد. حتی در وضعیت سلامت هم می توان از پزشک خصوصی و داروخانه های خصوصی که با تکنولوژی پیش می روند استفاده کرد و جوانان می توانند در این زمینه پیشرو باشند و کار را بدست خود بگیرند.
مطهرنیا در پایان خاطر نشان کرد: تکنولوژی آنلاین ما براساس سلامت یک معناست و براساس اعتبار و اعتماد به دارندگان این تکنولوژی نیز هست. به طورمثال امروز پلتفرم های آنلاین و خدمات رسان ما در یک نظام سرمایه داری قراردارند و همگی از یک کانال تنظیم می شوند و بالطبع رقابت در میان آنها رقابت کاذب است. در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا هم شرکت ها تدابیر شرکت های رقیب کاذب را بکار می برند و از سیستم هایی مانند دمپینگ استفاده می کنند البته به سرعت لو می روند و جامعه دموکراتیک آنها را با پرسش های جدی روبرو می سازد. فروشگاه ها و پلتفرم های خدمت رسانی آنلاین باید اعتماد مخاطبان را جلب و برای خود اعتبار بدست آورند تا اشخاص از این پلتفرم های آنلاین استفاده کنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنی

کدخبر: 559663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟