بخار زباله های بیمارستانی کشنده برای ساکنان آرادکود تهران!

بهروز بهزاد، کارشناس محیط زیست در پاسخ به این سوال که با افزایش پسماندهای بیمارستانی و انتقال آن به آرادکوه تا چه میزان ساکنان آن منطقه در معرض درگیر شدن بیشتر با ویروس کرونا قرار دارند به خبرنگار اجتماعی رکنا، تاکید کرد: پسماندهای بیمارستانی خطرناک هستند و سرعت شیوع ابتلا به کرونا ویروس را چند برابر می کند. اگر پسماندهای بیمارستانی در یک جای مطمئن سوخته نشود، به دلیل بخارا که دارد، خودمان باعث انتشار چندین برابری انواع ویروس ها از جمله ویروس کرونا می شویم.

وی افزود: اولین کسانی که در معرض خطر قرار می گیرند ساکنان اطراف آرادکوه هستند. آنها در خطر هستند چرا که فرآیند جمع آوری، انتقال و انباشت پسماندها باید از اصولی پیروی کند. در بسیاری از مواقع با این اصول سهل انگارانه برخورد می شود. بارها و بارها همه ما شاهد بودیم که زباله ها از کامیون های حمل زباله در خیابان می ریزد. اگر اصول رعایت نشود مسلما اطراف پیرامون آرادکوه در معرض تهدید جدی قرار دارند.

در برخی کشورها زباله ها جمع نمی شود

واقعا ساکنان آرادکوه با مشکلات و خطرات روبرو هستند؟ صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این سوال پاسخ داده و تاکید کرد: راجع به شرایط بحران صحبت می کنیم. بیش از 50سال است که آرادکوه وجود داشته و توسعه اطراف آن بعد اتفاق افتاده است. در صورتی که توسعه باید با فاصله خاصی با محل دفن زباله ها تنظیم شود، نه این که نزدیک محل دفن ساخت و ساز شده و در مورد تبعات آن گوشزد شود.

وی با اشاره به بوی نامطبوع تهران افزود: به صورت علمی ثابت شد که منشا بوی نامطبوع تهران آرادکوه نبود. طبیعتا محل دفن زباله های شهری با 10میلیون جمعیت تبعات خاص خود را دارد. در حال حاضر در مورد بو یا شرایط فعلی گزارش یا پیگیری در مورد مشکلات جدید نداشتیم. اما به دلیل آن که در حال دفن تمام زباله ها هستیم طبیعی است که تبعاتی وجود داشته باشد و راهکار دیگری هم وجود ندارد.

علیپور گفت: در بسیاری از کشورها به دلیل کارگران کار نمی کنند، زباله ها جمع آوری نمی شود. در تهران زباله ها علاوه بر جمع آوری، منتقل و دفن می شود. در این شرایط کار فراتری در محیط زیست انجام می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 558348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟