600 واحد تولیدی مواد دخانی تعطیل شد / سیگار تا چند روز آینده ارزان می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت روزانه مواد دخانی اعم از سیگار و توتون هستیم  یکی از دلایل آن بدون شک تعطیل شدن بعضی از واحد های تولیدی برای استفاده در زمینه مقابله با کرونا است و علل های دیگر را رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت دخانیات در ادامه بیان می کند.

عطاء الله معروفخانی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا در چند هفته اخیر قیمت سیگار افزایش یافته است گفت: طبق تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته است، فروشگاه های عرضه مواد دخانی در لیست اصنافی هستند که فعلا فعالیت آنها ممنوع بوده بنابراین تا حدود زیادی قیمت دخانیات به این دلیل افزایش داشته است.

معروفخانی در پاسخ به این سوال که آیا ما تنها مشکل عرضه داریم افزود: ما در تولید مشکل خاصی نداریم و با یک حداقلی مواد دخانی در حال تولید شدن هستند اما با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا 600 واحد تولیدی ما تعطیل شده اند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تصریح کرد: چند روزی است که با رعایت فاصله فیزیکی بعضی از شرکت ها شروع به تولید کرده اند اما فعلا ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی این صنف را نداده است که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته است و همکاران در حال بررسی مسائل هستند.

او اضافه کرد: به محض اجازه دادن ستاد ملی مقابله با کرونا تولید کنندگان می‌توانند از طریق نمایندگانشان محصولات را توزیع کنند.

معروفخانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به زودی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود تشریح کرد: قطعا در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت انواع محصولات دخانی اعم از سیگارت و تنباکو خواهیم بود.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟