مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا نمی شود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای سلامت جامعه مصوباتی دارد که به طور کامل اجرا نمی شود. با اعلام این که پول آلوده است، بانک ها از مردم پول دریافت نمی کند و تنش بین مردم و کارمند درمی گیرد. ودیعه مراسمی که به دلیل کرونا لغو شده اند طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید برگردد اما تالارها ودیعه ها را پس نمی دهند و تنش بین مردم و تالاردارها درمی گیرد. قرار بود تا20فروردین تمام شرکت ها تعطیل باشند اما بخش خصوصی  کارگران خود را مجبور به حضور در محل کار خوده کرده و حتی ادارات دولتی هم کارمندان خود را برای کار فراخوانده اند و  تنش بین کارمند و کارفرما درمی گیرد. از این مثال ها بسیار زیاد است. چرا مصوبات به طور کامل اجرا نمی شود؟

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، به این سوال پاسخ داده و تاکید کرد: دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، دستور مطابقت دارد با دستور شورای عالی امنیت ملی کشور و لازم الاجراست و تخطی از آن امکان ندارد. بنابراین تخلفات باید گزارش شود تا با آن برخورد شود.

او افزود: باید تمام کشور را ببینیم که متاثر از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست. البته هستند جاهایی که ممکن است بعضی از دستورالعمل ها را اجرا نکنند. در حوزه نظارت باید اطلاع رسانی شود. به عنوان مثال وزارت بهداشت نمی تواند روی شعب بانک نظارت داشته باشد. اگر مردم اطلاع رسانی کنند در این زمینه قطعا می تواند کمک کننده باشد. مراکزی که باید بسته باشد تعزیرات آن را پلمب می کند. اما فعالیت این واحدهای تجاری باید توسط مردم گزارش گزارش شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بالای 97درصد ابلاغیه ها اجرا می شوند، گفت: گرچه انتظار داریم که این ابلاغیه ها 100درصد اتفاق بیفتد اما باید انرژی بگذاریم و با آن 2درصد نیز رفع شود. دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، دستور مطابقت دارد با دستور شورای عالی امنیت ملی کشور و لازم الاجراست و تخطی از آن امکان ندارد. بنابراین تخلفات باید گزارش شود تا با آن برخورد شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟