توضیحات وزیر علوم درباره برگزاری کنکور

به گزارش رکنا ، « منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به پیشنهاد مجلس مبتنی بر عدم برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ و این که آیا امکان برگزار نشدن این آزمون وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در خصوص کنکور سال جدید، از آنجا که در تابستان برگزار می شود، اظهارنظر هنوز زود است.

وی در ادامه با اشاره به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی ذکر کرد:در شرایط عادی هم بخش قابل توجهی از رشته های دانشگاهی از طریق بررسی سوابق تحصیلی صورت می گیرد و در امسال نیز این امکان وجود دارد.

غلامی تاکید کرد:باید تلاش شود تا با اطلاع رسانی کارشناسی شده، تعداد بیشتری از داوطلبان ورود به دانشگاه، متقاضی ورود از طریق سوابق تحصیلی خود باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عدم برگزاری کنکور دانشگاه های ما زیر ساخت لازم برای جذب دانشجو را در رشته های تراز بالا دارند؟ ذکر کرد:بدیهی است که برای رشته های پُرطرفدار هنوز برگزاری آزمون لازم است و جایگزین مورد قبول تعیین نشده است. امیدواریم تا زمان برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها مشکل ناشی از شیوع بیماری کرونا (corona) برطرف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟