سیزده بدر باید بوستان های تهران تعطیل شوند

به گزارش رکنا، زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درخصوص استفاده از نیروهای یگان ویژه حفاظت شهرداری برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در بوستان‌ها و پارک‌ها در روز طبیعت گفت: شهرداری نیروی حفاظتی ندارد و نیروی شهربان و حریم‌بان زیر نظر معاونت خدمات شهری مشغول به فعالیت است. در این گونه موارد تابع دستور ستاد کرونا هستیم. ما پیشنهادات خود را به ستاد ارائه می‌دهیم و می‌خواهیم در این زمینه مارا یاری کنند.

او ادامه داد: تعطیلی بوستان‌ها با توجه به اینکه محصور هستند و ورودی و خروجی دارند توسط خود شهرداری اجرا شد، اما در رابطه به فضاهای جنگلی که برای کنترل ورود و خروج نیازمند نیروهای انتظامی هستند، شهرداری در تاریخ ۱۲ و ۱۳ فروردین پیشنهاد خود مبنی بر تعطیلی این اماکن را به ستاد می‌دهد، اما تصمیم‌گیری نهایی برعهده ستاد مقابله با کرونا است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: همه بوستان‌ها تعطیل هستند، اما برای کنترل فضاهای جنگلی که غیرمحصور هستند نیازمند همراهی نیروهای انتظامی هستیم.

او با بیان اینکه باید توجه شود اگر تمهیدات جدید از سوی ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی ۱۲ و ۱۳ فروردین اعمال شود، یک کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رویکردهای دیگری نیز از طرف ستاد کرونا برای کنترل و عدم تردد شهروندان از طبیعت باید مورد استفاده قرار گیرد. شهرداری پیشنهادات خود را به ستاد مقابله کرونا ارائه می‌دهد، اما تصمیم‌گیری با ستاد است و زمانی که نیازمند استفاده از نیروهای انتظامی هستیم باید ستاد مقابله با کرونا نظر دهد و ما تابع تصمیمات آنها هستیم.

خدمت رسانی 24ساعته شهروند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درپاسخ به این سوال که باتوجه به باز بودن مراکز خدماتی ازجمله شهروند و میوه و تره‌بار و حضور جمعیت در این مکان‌ها، آیا فاصله‌گذاری اجتماعی در این اماکن اجرایی می‌شود؟ گفت: شهرداری تهران تمامی امکانات خود را در اختیار ستاد مقابله با کرونا گذاشته است و مقرر شد فروشگاه‌های شهروند به صورت ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی کنند و هرگونه اقدام برای رفاه حال شهروندان و امکان خرید غیرحضوری فراهم شده است. طبیعتا نقاط ضعف و قوتی وجود دارد و در ارسال سریع اقلام ممکن است وقفه‌هایی وجود داشته باشد، اما باتوجه به میزان درخواست‌ها برای خدمات غیرحضوری، ارسال کالا زمان بیشتری می‌برد.

نژادبهرام گفت: شهرداری تمام تلاش خود را می‌کند که شهروندان احساس کمبود نکنند و از مکان‌هایی خریداری کنند که قابلیت ضدعفونی دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان اجرا داشته باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تمهیداتی را برای فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره‌بار به منظور اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته است که بر مبنای آن فاصله بین افراد با نشانگرهایی مشخص می‌شود تا حداقل فاصله بین شهروندان قرار داشته باشد، اما شهروندان اگر نکته‌ای را مشاهده کردند، اطلاع‌رسانی کنند تا نقاط ضعف و قوت برطرف شود.

وی افزود: این اقدام نیازمند آموزش نیز هست و هم شهروندان و هم نیروهای خدمات‌رسان باید نسبت به اجرای این قضیه و حفظ فاصله از همدیگر در فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌بار توجه نشان دهند و از شهروندان درخواست می‌کنیم نقاط ضعف فاصله‌گذاری اجتماعی را از طریق رسانه‌های ارتباطی با شهرداری اطلاع‌رسانی کنند تا برطرف شود، چراکه اگر مردم پیشقراول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نباشند، با توجه به محدودیت‌های منابع و امکانات تصمیم‌گیری‌ها با ختلال مواجه خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟