تولید واکسن کرونا در ۶ ماه آینده در خوشبینانه‌ترین حالت

به گزارش رکنا،  علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد مقابله با کرونا ویروس، گفت: افرادی که از سفر برمی‌گردند، حتی اگر علائمی ندارند یا به تازگی از سفر برگشته‌اند، به سایت اعلامی برای بررسی علائم خود مراجعه کنند.

وی افزود: چین مدعی شده است که واکسن اولیه را پیدا کرده است. همچنین کشور آمریکا نیز اقداماتی انجام داده است. اما در خوشبینانه‌ترین حالت این واکسن در 6 ماه آینده تولید می‌شود. متاسفانه این ویروس مانند سارس عمل نمی‌کند و در کشور بومی خواهد شد، بنابراین ما نیاز بسیار زیادی به این واکسن برای سال‌های آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: افرادی که مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند دوباره بیمار نخواهند شد. حداقل تا چهل روز آینده بیمار نمی‌شوند.

او افزود: تیم بیماری‌ها و بهداشت محیط ما در مناطق سیل‌خیز حضور دارند و از آنجائی که هر ساله درگیر هستیم، تجربیاتی خوبی داریم. در حال حاضر تمام واکسیناسیون سرخک، مادران باردار و .. انجام شده است. مراکز بهداشت درمانی در تعطیلات فعال است و دچار آسیب نشده‌اند و از نظر وزارت بهداشت شرایط خوبی وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟