20 استان کشور در وضعیت نارنجی / 103 روستای کرمان گرفتار با سیل

حامد سجادی معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور چنین گفت : براساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی، جنوب و جنوب شرق کشور در این مناطق وضعیت نارنجی اعلام شده،  کلیه شعب و پایگاه های امداد و نجات در آماده باش قرار دارند. تبادل اطلاعات با  مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در حال انجام است . نقشه مربوط به تغییرات جوی در کشور و مناطق در معرض آسیب شکل گرفته است. انبارهای امدادی مراکز استانی و شعب انجام شده و تجهیزات و اقلام اسکان و تغذیه اضطراری تکمیل شده است .

وی با تاکید بر اینکه 20 استان کشور( آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، چارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی ، رضوی و شمالی ، خوزستان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ، کرمان ، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان ، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان) در معرض یا درگیر سیل هستند ادامه داد: تاکنون به 66 شهر و روستا و محور کوهستانی امدادرسانی صورت گرفته است . به 15275 نفر امدادرسانی شده است . 1354 نفر در محل اسکان اضطراری مستقر شده اند. 89 نفر در شرایط بحرانی قرار گرفته ، بعد از نجات به مناطق امن منتقل شدند.

سجادی با گفتن اینکه بالگردهای امدادی در آماده باش برای کمک به سیل زدگان هستند گفت: 102 خانه نیز که درگیر سیل شده بودند با کمک نیروهای امدادی آب داخل شده به منازل تخلیه شد.

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در خصوص اقلام کمکی که تاکنون به سیل زدگان اهدا شده است چنین توضیح داد: 205 چادر ، 4509 پتو، 1724 تخته موکت، 1393 کیلوگرم برنج، 426 کیلوگرم نایلون ، 2326 بسته غذایی ،2621 کنسرو در بوشهر ، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان توزیع شده و امداد رسانی ادامه دارد.

وی در خصوص امدادرسانی به استان کرمان به عنوان استانی که بیشتری درگیری را درحال حاضر با سیل دارد گفت : تاکنون به  130 روستا در 4 شهرستان ( رودبارجنوب، ریگان، قلعه گنج و کهنوج امدادرسانی شده است و امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

 

کدخبر: 553798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟