امکان تعطیلی کارخانجات به دلیل شیوع کرونا وجود ندارد / صنعت را نمی توان متوقف کرد + فیلم
حجم ویدیو: 13.39M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خبر اول اینکه کرونا وارد ایران شده است . خبر دوم اینکه کارخانجات تعطیل نیستند و خبر سوم اینکه کارگران در حال کار هستند آنهم در شرایطی که هرچقدر هم  رعایت اصول محافظتی صورت گیرد ،  فضای کار به شکلی است که نه میتوان فاصله ها را آنچنان که باید حفظ کرد و نه مواد ضدعفونی کنند و ماسکی به اندازه وجود دارد و از همه مهمتر اینکه تجمع ایجاد می شود  و این تجمع در این دوره کرونایی هیچ توجیهی ندارد و حتی می توان برای چرخه اقتصاد را نیز به خطر بیاندازد.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره اینکه حضور کارگران در کارخانجات خود می تواند به گسترش کرونا بیافزاید چرا مورد بی توجهی قرار گرفته است گفت: قاعدتا پیشنهاد ما این است که اگر شرکت ها و کارخانجات می‌توانند به کارکنان خود دور کاری بدهند چرا که ماهیت شغلی بخشی از کارکنان با دور کاری امکان پذیر است همچنین اگر یک کارخانه امکان اقامت کارکنان خود را داشت این کار را انجام بدهد تا از آسیب های رفت و آمد جلوگیری شود.

وی افزود: اینکه توصیه می‌شود صنعت را تعطیل کنیم امکان پذیر نیست چرا که بخشی از صنعت مرتبط است صنایع غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی که این صنایع امروز پشتیبان ما هستند بنابراین نمی‌توان به راحتی آنها را تعطیل کرد.

جهانپور تاکید کرد: البته اگر کارخانه ای نتوانست تعطیل کند می‌تواند مواردی همچون رعایت فاصله کارکنان، تب سنجی در ورود افراد به محیط کار انجام شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در پایان مطرح کرد: در کل نمی‌توان نسخه کلی برای تمام صنایع صادر کرد و دستور تعطیلی آنها را داد. همانطور که من نمی‌توانم با دورکاری وظیفه خود را انجام بدهم درباره بخشی از مشاغل نیز این موضوع صادق است و نمی‌توان درباره همه آنها به یک شکل تصمیم گیری کرد.

کدخبر: 551767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟