جهانپور: به مردم آمریکا در مبارزه با کروناویروس کمک می کنیم / بحران ماسک و اقلام حفاظتی در آمریکا + فیلم
حجم ویدیو: 14.97M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا در ایران  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که یک ایرانیان ساکن در آمریکا در گفت‌وگو با رکنا وضعیت آمریکا را در براآورد امکانات پزشکی و بهداشتی دارای کمبوداعلام کرده اند حال چگونه دولت آمریکا مدعی شده است که می‌خواستند به ایران کمک کنند؟ گفت: ما با خود عهد بسته ایم که بازی های سیاسی را وارد حوزه سلامت نکنیم اما آن رفتارها و توییت هایی سیاسی که یک مسئول در ایالت متحده آمریکا انجام می‌داد رفتارهایی است که هیچ راستی و حقیقتی پشت آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز بحران زده ترین کشور دنیا از نظر تامین ماسک و اقلام حفاظتی آمریکا است بنابراین نیاز است تا جامعه جهانی برای دهها میلیون نفر از افرادی که دارای بیمه های مناسب نیستند، کمک ارسال کند. بنابراین اگر جامعه جهانی خود گرفتار این بیماری نباشد یکی از اولویت ها کمک به همین افرادی است که از ابتدایی ترین امکانات بهداشتی محروم هستند.

جهانپور در پاسخ به این سوال اگر بحران در آمریکا شدید تر از وضعیت فعلی شود آیا ایران حاضر به کمک است گفت: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ولی اگر ما در میانه گرفتاری ویروس کرونا نباشیم و از آن رها شده باشیم قطعا در حد وسع به مردم آمریکا مانند سایر مردم جهان کمک خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟