تجهیزات نوین آتش‌نشانی تهران برای ضدعفونی کردن معابر/ از "مه‌پاش" ۴ تنی تا "فوگر حرارتی" + تصاویر

به گزارش رکنا، از روز 13 اسفند امسال و با شیوع ویروس کرونا در کشور و در شهر تهران، با هماهنگی و با دستور معاون خدمات شهری شهرداری تهران که رئیس کارگروه بهداشت محیط و پسماند ستاد مقابله با کرونا شهرداری تهران نیز است، سازمان آتش‌نشانی تهران نیز، اقدام به آلودگی‌زدایی در اماکن عمومی کرد.

آتش‌نشانی تهران در مرحله نخست با تجهیزات در اختیار، با رعایت تمام جوانب ایمنی و اصول مربوطه، اقدامات خود را درباره پاکسازی و آلودگی‌زدایی اماکن عمومی از جمله ایستگاه‌های مترو، BRT و اتوبوس و میادین میوه تره‌بار که شهروندان در آن تردد بیشتری دارند، آغاز کردند.

آتش‌نشانان روزانه چند منطقه تهران را ضدعفونی می‌کنند؟

میادین تره‌بار، پایانه‌های مسافربری و تاکسیرانی، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ساختمان راه‌آهن، بازار بزرگ تهران، ایستگاه‌های BRT، پایانه مترو صادقیه، بیمارستان سجاد و بیمارستان 502 ارتش، پل طبیعت، معابر اصلی و فرعی خیابان ولیعصر(عج) به طول 18 کیلومتر از میدان تجریش تا میدان راه‌آهن از جمله معابر و اماکنی بود که در چند روز گذشته توسط آتش‌نشانی تهران ضدعفونی شد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: به صورت میانگین روزانه حدود 200 نقطه در تهران توسط آتش‌نشانان تهرانی ضدعفونی می‌شود این نقاط می‌تواند از یک ایستگاه BRT تا یک پایانه اتوبوسرانی باشد.

وی می‌گوید: سه نقطه در تهران از جمله تمام پایانه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ایستگاه‌های BTR نیز به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند.

به گفته وی، آتش‌نشانان تهرانی، با استفاده از 230 دستگاه خودروی سبک و سنگین و با ظرفیت 550 تا 600 آتش‌نشانان اقدام به گندزدایی معابر می‌کنند.

آتش‌نشانی تهران از چه تجهیزاتی برای ضدعفونی کردن معابر استفاده می‌کند؟

ملکی می‌گوید: آتش‌نشانان از چند روز گذشته تجهیزات جدیدی را برای ضدعفونی کردن معابر به کار گرفته‌اند، 80 دستگاه سم‌پاش انفرادی، 20 دستگاه "فوگر" حرارتی (برای نخستین بار) و نخستین مه‌پاش تخصصی از جمله تجهیزاتی است که برای گندزدایی معابر توسط آتش‌نشانان استفاده می‌شود.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، از سیستم مه‌پاش آتش‌نشانی تاکنون برای ضدعفونی کردن معابری در خیابان آزادی، بزرگراه نواب و مناطقی در محله یافت‌آباد استفاده شده و با اضافه شدن چهار تا پنج دستگاه مه‌پاش دیگر به تجهیزات آتش‌نشانان در روزهای آتی، روند گندزدایی معابر سرعت خواهند گرفت.

وی درباره مشخصات این دستگاه نیز گفت: سیستم مه‌پاش جدید پنج متر طول و چهار تن وزن و قابلیت پاشیدن مواد ضدعفونی را به پهنای 20 متر و ارتفاع 4 متر دارد.

ملکی خاطرنشان کرد: مخزن پشتی این مه‌پاش دو هزار لیتر ظرفیت و از 60 تا 110 لیتر قابلیت تنظیم در هر دقیقه دارد همچنین طراحی آن توسط مهندسان فنی و خودرویی سازمان آتش‌نشانی انجام شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 تجهیزات نوین آتش‌نشانی تهران برای ضدعفونی کردن معابر/ از

 تجهیزات نوین آتش‌نشانی تهران برای ضدعفونی کردن معابر/ از

 تجهیزات نوین آتش‌نشانی تهران برای ضدعفونی کردن معابر/ از

کدخبر: 551164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟