به گزارش رکنا، دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: همچنان زاهدان با ۳۷نفر سکان دار بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان را دارد.

او ادامه داد: همچنین هشت بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سیستان و چهار بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ثبت رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: چهار نفر از مردم سیستان و بلوچستان نیز در این مدت براثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۶ بیمار نیز از اسفند تاکنون در سیستان و بلوچستان براثر بیماری حاد تنفسی جان خود را از دست داده‌اند که نتایج آزمایش کرونای آنان منفی بوده است.

هاشمی شهری گفت: افراد مسن، بیماران‌مزمن نظیر دیابت، پرفشاری خون، آسم، بیماران دچار نقص ایمنی، بیماران پیوندی و زنان باردار افرادی هستند که بیشتر از سایرین در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند.

وی بیان کرد: سامانه‌های تلفنی ۱۹۰ و ۴۰۳۰ پاسخگو سوالات مردم در زمینه خود مراقبتی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: همچنین مردم با نام‌نویسی در سامانه خود مراقبتی می‌توانند نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت یاری دهند.

وی اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس که از سطح شیوع بالایی برخوردار است نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

هاشمی شهری گفت: بهترین و مهمترین راه مقابله با این ویروس ماندن در منزل، خودداری از حضور در اماکن شلوغ و رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: از آنجایی که این ویروس از طریق چشم، بینی و دهان وارد بدن می‌شود افراد از لمس اعضای صورت خود در مواقع انجام فعالیت‌های مختلف اجتناب کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟