اجاره ویلا در روزهای کرونایی تخلف است / برخورد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با متخلفان  + فیلم
حجم ویدیو: 13.01M | مدت زمان ویدیو: 00:01:42

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، کرونا در کشورمان اپیدمی شده که همین عامل باعث شده است تا ممنوعیت سفر از سوی ستاد ملی پیشگیری و مدیریت کرونا برای مراقبت از مردم و جلوگیری از گسترش کروناویروس در ایران مطرح شده است. در این میان عده ای از مردم به این هشدارها توجه نمی کنند و در کنار آنان ،ویلادارانی هم هستند که به جای توجه به سلامت هموطن و همشهری هایشان به جیب خود توجه دارند.

مسئولان (استانداران و فرمانداران) بسیاری از این استان ها اعلام کردند که برای عید پذیرای مسافران نخواهند بود. این اعلام به صورت ابلاغیه در دستور کار هتل ها و اقامتگاه های رسمی قرار گرفته و آنها هیچ مسافری را نمی پذیرند. اما اقامتگاه های غیررسمی و بومی مسافران را می پذیرند و ویلاهای خود را با قیمت های نجومی به آنها اجاره می دهند.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که برخی شرکت های مسافرتی رسمی اقدام به اجاره ویلا در شمال کشور می‌کنند بیان کرد: ما قبل از تعطیلی ها پیش بینی می‌کردیم که سفرها به استان های شمالی افزایش پیدا کند که این اتفاق نیز رخ داده و بر افزایش تعداد مبتلایان تاثیر زیادی گذاشت. با توجه به اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا نماینده وزارت میراث فرهنگی حضور دارد بدون شک اجاره ویلا توسط این شرکت ها تخلف است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با این شرکت ها برخورد خواهد کرد البته محدودیت در بحث تردد شهری و غیر شهری گریز ناپذیر است اما می‌توان به صورت مشارکتی و نسبی کارهایی انجام داد تا جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

جهانپور با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم از گزینه تیر، تفنگ، دار و درفش استفاده کنیم اظهار کرد: نسخه ای که برای چین یا کشورهای دیگر پیچیده شده را نمی‌توان برای ما تجویز کرد ولی در اینکه مسیر کنترل بیماری از مسیر لغو تجمعات، کاهش تردد شهری، کاهش مراودات و لغو سفرهای غیر ضروری است که در این شرایط هیچکس تردیدی ندارد و اگر هر شهری این اقدامات را انجام ندهد با پیک بیماری مواجه خواهیم بود.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟