واکنش وزارت بهداشت به خبر فوت400 مبتلا به کرونا در گیلان  + فیلم
حجم ویدیو: 21.98M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت کل فوت شدگان از ابتلا به کروناویروس در ایران 237 نفر هستند. این در حالی است که بعضی از کادر پزشکی و مسئولان استان گیلان در تماس با رسانه ها یا در گفت و گو با خبرنگاران اعلام می کنند که تنها در استان گیلان 400 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و در توضیح این ادعا می گویند: بعضی از فوت شدگان بعد از اینکه در اثر این بیماری جان می سپارند در برگ بیمارستانی آنها به جای فوت شده ، ترخیص شده ذکر می شود.

این افراد در ادامه تاکید دارند که استان گیلان به شدت دچار کمبود تجهیزات بهداشتی است و حتی کارد درمانی ماسک و لباس مخصوص حضور در بخش بیماران کرونایی را در اختیار ندارند و این خطر گسترش بیماری را در استان افزایش می دهد.

پاسخ وزارت بهداشت  در خصوص ادعا مرگ 400 کرونایی در گیلان

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آمار 400 فوتی در استان گیلان از کرونا چنین توضیح داد : منابع آگاه اینچنینی این روزها تعدادشان زیاد شده است . آمار و ارقام ضد و نقیضی را منتشر می کنند ، آگاه بودن قاعدتا باید مانع از این تشدد بین آمار این افراد باشد. نمی دانم که افراد با چه قصدی به این حوزه آماری ورود پیدا می کنند که به هر حال بخواهند، اعداد، ارقام و اطلاعات نادرستی به مردم بگویند . هیچ پزشک یا سوپروایزری در هیچ بیمارستانی برگه فرد فوت شده را حتی اگر من، وزیر یا حتی بزرگتر از ما نیز دستور بدهد، به عنوان ترخیص امضا نخواهد کرد.

وی  با گفتن اینکه وقتی  فردی که مبتلا به کرونا بوده فوت می کند و هنوز پاسخ دقیق آزمایش آنها مشخص نیست برروی برگه، تحت بررسی یا مشکوک به کرونا  صادر می‌شود ادامه داد:  این روند کاملا منطقی است چراکه اگر 3 ماه قبل فردی فوت می‌کرد و دارای H1N1 نمی‌بود دلیلی برای ملزم کردن پزشک برای نوشتن این مسئله برروی گواهی فوت نبود.

جهانپور با بیان اینکه پزشکان بر اساس شواهد گواهی فوت را صادر می‌کنند اظهار کرد: این شواهد نیز بر اساس یافته قطعی آزمایشگاهی است.

سخنگوی ستاد مقابله کرونا درباره اظهارنظر ها در حوزه آمار و تعداد مبتلایان به کرونا گفت: برای ما صرفا تست PCR نهایی ملاک است وفارغ از اینکه ادعای این اشخاص مبنی بر چه چیزی است این ادعاها را گزاف، بیهوده و بی اساس می‌دانیم که مقصد آن هرچیزی می‌تواند باشد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟