آیا از بهبود یافتگان  از کرونا تست سلامت گرفته می‌شود ؟ / وزارت بهداشت : خیر  + فیلم
حجم ویدیو: 6.42M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آمار مبتلا شدگان ویروس کرونا هرروز در کشورمان افزایش پیدا کرده که این مسئله بدون شک جان بسیاری از هموطنانمان را تهدید می‌کند. اما این را نیز باید گفت که تاکنون 1669 نفر از مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بهبود یافته‌اند و در برخی استان‌ها تا 40 درصد بهبودی بین مبتلایان قطعی گزارش شده است که جای قدردانی از نظام سلامت دارد اما سئوالی که در این میان برای بسیاری از شهروندان مطرح است اینکه نحوه ترخیص این بیماران بهبود یافته از کرونا چگونه است ؟ آیا زمان مرخص شدن از بیمارستان از آنها تست سلامت گرفته می شود ؟

دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مدیریت و پیشگیری از کرونا در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به سوالات اینگونه پاسخ داد: ممکن است که از بهبود یافتگان آزمایشی گرفته نشود و حسب تجویز و ضرورت پزشک اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما آزمایش را درمان نمی‌کنیم بلکه بیمار را درمان می‌کنیم بنابراین وقتی بیمار بهبود پیدا کرده و درمان شد برای چند روز در خانه قرنطینه شده و از مواجه نزدیک با اطرافیان خودداری خواهد کرد تا بهبودی کامل میسر شود که بعد از آن می‌تواند به جامعه برگردد.

جهانپور در پایان تاکید: موضوعی به نام آزمایش مجدد در این مقطع که بیمار یابی ما فعال است و بیشتر برروی بیماران جدید کار می‌کنیم خیلی معنایی ندارد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟